avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 598 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Cercetare, impozit
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Cercetare, impozit

Buna ziua,
sunt incadrata ca cercetator stiintific grad III la Institutul Clinic Fundeni, lucrez intr-un laborator de analize medicale si spre deosebire de colegii mei care nu sunt incadrati pe cercetare eu nu am beneficiat de sporurile acordate lor cu toate ca lucrez ca si ei pentru clinica. Mai mult, salariul meu este impozitat ca si al lor desi sunt cercetator. As vrea sa stiu daca trebuie sa beneficiez de scutire de impozit si care este cadrul legislativ. Unde trebuie sa ma adresez pentru mai multe informatii?
Cel mai recent răspuns: mo298 , utilizator 23:16, 30 Aprilie 2018
Codul Fiscal
art. 60 - Scutiri
Sunt scutiţi de la plata impozitului pe venit următorii contribuabili:
....
3. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii şi asimilate salariilor prevăzute la art. 76 alin. (1)-(3), ca urmare a desfăşurării activităţii de cercetare-dezvoltare şi inovare, definită conform Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit procedurii stabilite prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului cercetării şi inovării, în următoarele condiţii:
a) scutirea se acordă pentru toate persoanele care sunt incluse în echipa unui proiect de cercetare-dezvoltare şi inovare, astfel cum este definit în Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, cu indicatori de rezultat definiţi;
b) scutirea se acordă în limita cheltuielilor cu personalul alocat proiectului de cercetare-dezvoltare şi inovare, evidenţiate distinct în bugetul proiectului;