avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 505 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Deturnare fonduri asociatie locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Deturnare fonduri asociatie locatari

Exista firme care pot verifica situatia de deturnare de fonduri dintr-o asociatie la cererea AG?
Cel mai recent răspuns: Carmen Matei , Avocat 13:53, 17 Iulie 2018
Verificarea deturnarii de fonduri o face politia in urma unei sesizari.
Gestiunea asociatiei de proprietari poate fi verificata atat de catre serviciul specializat din primarie in temeiul disp art 55 L nr 230/2007 la cererea mai multor sau a unui singur proprietar,cat si prin contractare in nume propriu de expertiza financiar contabila prin persoana specializata si acreditata CECCAR
Buna ziua! Mai exista si posibilitatea de a formula in scris o solicitare adresata administratorului de a obtine copii conforme cu originalul dupa actele contabile ce va intereseaza, intrucat aveti acest drept in calitate de locatar si sa analizati unele aspecte. In situatia in care nu vi se comunica in termenul legal, aveti posibilitatea de a face demersuri mai departe si a va adresa institutilor si autoritatilor competente. Daca aveti nevoie de mai multe lamuriri, puteti sa mi le adresati. O zi frumoasa!

Mai exista si posibilitatea de a formula in scris o solicitare adresata administratorului de a obtine copii conforme cu originalul dupa actele contabile ce va intereseaza

Legiuitorul a prevazut fara exceptie
L nr 230/2007
Articolul 10
Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
(2) La solicitarea scrisa a proprietarului, presedintele si administratorul asociatiei de proprietari au obligatia sa elibereze in scris o adeverinta prin care sa prezinte situatia cheltuielilor privind intretinerea, defalcate pe datoria de baza si penalitati, precum si modalitatea de calcul al penalitatilor.

Nu exista dispozitie in vigoare care sa prevada obligatia asociatiei de proprietari de a pune la dispozitia proprietarilor copii ale documentelor asociatiei de proprietari
Dispozitiile in vigoare care guverneaza infiintarea,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari nu prevad termen pentru comunicare raspuns-exceptie art 12 A al c si d HG nr 1588/2007 unde presedintele de asociatie are obligatia sa raspunda la contestatia proprietarului in termen de 7 zile
Administratorul de imobil este simplu angajat al asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale comitetului executiv si ale presedintelui de asociatie
Art. 10 din Legea nr. 230/2007 - Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
Termenul de raspuns, de regula, este de 30 de zile, daca prin lege sau alte dispozitii nu se prevede altfel.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce institutie poate controla cenzorul asociatiei de proprietari? Costin Savescu Costin Savescu Cenzorul nu verifica legalitatea actelor emise de asociatie, nu cunoaste si nici nu vrea sa cunoasca legea. Astfel, incurajeaza ilegalitatile. Cine poate ... (vezi toată discuția)
Actionare in instanta presedinte si comitet ai asociatiei proprietari casutza casutza Va rog sa ma indrumati in urmatoarea situatie: Suntem mai multi proprietari membri ai asoc de proprietari nemultumiti de activitatea presedintelui si a ... (vezi toată discuția)