Buna ziua.
As dori sa stiu ce masuri de SSM, PSI, Protectia mediului, etc. trebuie sa ia si ce reglementari trebuie sa respecte o societate care are in comodat o statie interna de combustibil,(supraterana), plina cu motorina/benzina, pe care o utilizeaza numai pentru automobilele proprii (nu face vanzare/distributie externa).
Daca sunt necesare, ma puteti ajuta cu instructiuni proprii SSM pentru salariatii care vor alimenta auto la acesta statie si eventual orice alte documente ajutatoare?
Multumesc!
Aveti dreptate domule Popa Gheorghe dar pana sa gasesc SEPP sau persoana potrivita nu pot sta degeaba, trebuie sa ma documentez iar legislatia in domeniile mentionate e studiata de specialisti ani buni pana sa fie inteleasa, asa ca nici nu am pretentia sa pot face asta in timp scurt.
Eu vreau totusi sa demarez niste actiuni concrete acum, inainte de a avea vreun accident ori vreun control si cand voi avea specialistul potrivit va sti ce sa faca. Dar pana atunci, apelez la bunavointa de a ajuta a specialistilor din aceasta comunitate.
Ajutorul pe care il puteti primi pe forum sunt doar sfaturi, nu lucruri concrete de care aveti dvs. nevoie pentru statia respectiva.
Un profesionist adevarat nu v-ar da niste documente pe care sa le puteti utiliza dvs. in fata inspectorilor din institutiile statului, fara sa vada statia la fata locului, fara sa va ceara anumite documente ale firmei.
Daca dati clik pe butonul verde de mai jos "vreau sa contactez un consultant" aveti sansa (fara a fi sigur) sa puteti gasi, contracost, cate un consultant pentru fiecare domeniu de activitate (ssm, psi-su, mediu) care detine o firma activa pentru a va face bucataria interna a statiei respective.
Mie personal, mi se pare mai util pentru dvs./ nu stiu daca si mai ieftin, sa cautati pe internet firme autorizate din judetul dvs., pe fiecare domeniu in parte (pot exista firme autorizate pe 2 chiar toate 3 domeniile), sa le verificati asa cum am mentionat in mesajul meu anterior si apoi sa incheiati contracte de prestari servicii.
Sa va dau un expl. legat de ssm pentru a va face o idee despre legislatia in domeniu - aveti nevoie de materiale de instruire a lucratorilor, programe de instruire, verificarea medicala a lucratorilor, instructiuni proprii ssm, material de identificare si evaluare riscuri profesionale, etc. (puteti accesa HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare si la art.15 veti gasi activitatea ssm care trebuie desfasurata). Legat de fiecare activitate mentionata in art.15 se regasesc acte normative emise la nivel national in baza carora trebuie intreprinse actiuni in cadrul firmei/ statiei dvs.
Daca legislatia va pare "usor" de inteles e totul ok... Inca un sfat, o idee de unde ati putea incepe...dar sigur ve ti ajunge tot la angajarea unui SEPP... Cautati tot pe net, mi se pare ca sunt si pe site-urile la ITM judetene sau a Mun. Buc., tematica de control a inspectorilor ITM pe domeniul SSM( ce acte va cer la in control al dansilor)...si va ve ti face o idee la ceea ce ar trebui sa aveti... Din ce cunosc printre actele cerute se afla si Evaluarea riscurilor la locul de munca( scuze daca nu e titlul complet, i mi scapa acum...) Aceasta evaluare se face, in cele mai multe cazuri ( eu zic ca si in acesta) de un Evaluator de risc. Pentru a putea face asta trebuie sa ai minim 5 ani vechime in domeniul SSM precum si un curs special de Evaluator... De la aceasta evaluare pleaca si o parte din restul de acte cerute de ITM la un control...( Planul de prevenire si protectie, tematica instruire in functie de Evaluatea de risc, Teste de verificare, etc...) De asta spuneam ca tot veti avea nevoie de un SEPP pana la urma. Sunt si SEPP bune, trebuie doar gasite... Bafta!
inspectorSSM
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
In primul rand, inainte de punerea in functiune trebuie sa intocmiti documentul privind protecţia impotriva exploziilor si sa obtineti de la INSEMEX Petrosani un atestat prin care se confirma respectarea cerinţelor de functionare a echipamentului in atmosfera potential exploziva. Toate statiile de distributie carburanti pot functiona numai dupa obtinerea acestui aviz care se reinoieste la trei ani.
ART. 6 din ORDIN nr. 392 din 2 mai 2007
privind aprobarea reglementării tehnice "Normativ privind prevenirea exploziilor pentru proiectarea, montarea, punerea în funcţiune, utilizarea, repararea şi întreţinerea instalaţiilor tehnice care funcţionează în atmosfere potenţial explozive", indicativ NEx 01-06
(1) La punerea în funcţiune a unei instalaţii tehnice care funcţionează în atmosfera potenţial exploziva trebuie efectuate o verificare a documentaţiei tehnice şi o examinare "în situ" a instalaţiei tehnice privind prevenirea exploziilor, de către Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Miniera şi Protecţie Antiexploziva - INSEMEX Petrosani, denumit în continuare INSEMEX. (2) Responsabilitatea solicitării verificării documentaţiei tehnice şi examinării "în situ" a instalaţiei tehnice, prevăzută la alin. (1), revine utilizatorului.
(...)
(5) INSEMEX, în urma verificării documentaţiei tehnice şi a examinării "în situ" a instalaţiei tehnice, emite un atestat prin care confirma respectarea cerinţelor prezentului normativ.
ART. 10 din HG nr. 1.058/2006
privind cerinţele minime pentru îmbunataţirea securitaţii şi protecţia sanataţii lucratorilor care pot fi expusi unui potenţial risc datorat atmosferelor explozive
(1) În vederea îndeplinirii obligaţiilor stabilite în art. 7, angajatorul asigura elaborarea şi actualizarea unui document, numit în continuare document privind protecţia impotriva exploziilor.
(2) Documentul privind protecţia impotriva exploziilor demonstreaza, în special, ca:
a) au fost determinate şi evaluate riscurile de explozie;
b) se iau masuri adecvate pentru îndeplinirea obiectivelor prezentei hotarâri;
c) care sunt locurile care au fost clasificate pe zone conform anexei nr. 1;
d) care sunt locurile carora li se aplica cerinţele minime stabilite în anexa nr. 2;
e) locul de munca şi echipamentul de munca, inclusiv dispozitivele de avertizare, sunt proiectate, realizate şi întreţinute conform normelor de protecţia muncii;
f) s-au luat masuri pentru utilizarea în condiţii de securitate a echipamentului de lucru, în conformitate cu prevederile hotarârii Guvernului privind cerinţele minime de securitate şi sanatate pentru utilizarea în munca de catre lucratori a echipamentelor de munca, ce transpun Directiva Consiliului 89/655/CEE.
(3) Documentul privind protecţia impotriva exploziilor este elaborat anterior începerii activitaţii şi actualizat de angajator când locul de munca, echipamentul de lucru sau organizarea muncii sufera schimbari, extinderi ori transformari semnificative.
(4) Angajatorul poate combina evaluari ale riscurilor de explozii existente, documente sau alte rapoarte echivalente întocmite în conformitate cu alte dispoziţii ale legislaţiei naţionale prin care se transpun documente oficiale ale Uniunii Europene.
Ssm si psi
dmanisor
Buna ziua,
In cazul unui SRL care are 12 angajati si are activitate tehnica, care sunt variantele de rezolvare a activitatilor de SSM si PSI daca ... (vezi toată discuția)