avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 509 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Codul muncii, gravide
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Codul muncii, gravide

Din ce luna a sarcinii se considera valabil art. 128 din codul muncii, mai exact faptul ca o femeie gravida nu poate fi obligata sa lucreze noaptea?

Sunt asistent medical intr-o institutie publica si medicul de medicina muncii mi-a refuzat cererea de a nu mai lucra ture de noapte, motivand ca "doar din luna a 5-a a sarcinii o gravida este considerata gravida". A fost refuzata de asemenea se adeverinta medicala care specifica destul de clar ca se recomanda evitarea turelor de noapte.
Mentionez ca am putin peste 2 luni de sarcina.
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:45, 24 August 2018
Buna dimineata. Poate medicul dvs. de medicina muncii ar trebui sa citeasca si OUG 96/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ( in special Art. 2, lit. c si Art. 19 in acest caz).

[ link extern ]
Din momentul în care a adus la cunoștință angajatorului, salariata nu mai poate presta munca de noapte.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Gravida obligata la ture de noapte Valentina888 Valentina888 Buna seara,sunt o viitoare mamica,si am unele probleme la locul de munca. Problema este ca sunt angajata de 2 luni si ceva,si sarcina mea are tot atat.Sunt ... (vezi toată discuția)
Tura de noapte la serviciu în perioada de sarcină Elisabeta Marica Elisabeta Marica Bună ziua. Dacă eu lucrez la serviciu program de lucru 12 /24, 12 /48, (adică azi de zi 12 ore, mâine de noapte 12 ore, poimâine și raspoimaine liber, ... (vezi toată discuția)