avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 557 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Restaurant neserios: au schimbat prețul convenit cu o ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Restaurant neserios: au schimbat prețul convenit cu o săptămână înainte de nuntă. Cum pot rezolva această situație, ținând cont de faptul că am plătit avans dar nu am contract?

Buna sera, va scriu cu urmatoare situatie, tragic-comica.... Ma fac vinovat ca am programat nunta la un local total neinspirat, acum 4-5 luni. Ne-am uitat peste variantele de meniu, am stabilit in mare ce ofera ei ( localul ) iar meniul final si proba lui sa o facem mai aproape de data nuntii. Problema ca nu s-a facut nici un contract in forma scrisa ( motivand ca nu le are atunci ) le-am lasat o suma de bani ca si avans pe care mi-au dat bon de casa ( " avans " ) . Problema intervine acum, zilele trecute, la insiatentele mele ( tot incercam de aprox 2 sapt sa ma vad cu cei de la restaurant, dar tot motivau ca cel mai bine sa ne vedem in saptamana nuntii pentru stabilirea meniului si detaliilor. M-am vazut cu ei la local, aici surpriza, preturile meniurilor au crescut cu 10% ( din luna mai pana acum ) , restul lucrurilor ce le stabilisem sa ofere ei, nu au mai recunoscut nimic. Am solicitat sa ma vad cu patronul localului, ceea ce s-a intamplat, raspunsul lui, " ceea ce am promis se va face, dar pe preturile noi si doar ce tin minte, nu tot ce imi spuneti dvs " . ( eu avand notat in agenda tot ceea ce am stabilit, dar neavand nicaieri o semnatura a lor ( neexistand contract ) nu pot demonstra cu hartii. Sunt o persoana serioasa si corecta. Cum au procedat ei, mi se pare total incorect si ma gandesc ( desi mai este 1 saptamana pana la eveniment ) sa schimb restaurantul ( de acolo comicul situatiei... ) . Doresc sfatul dvs, ce consecinte pot exista si care este sansa sa se poata recupera avansul dat. Multumesc anticipat
Ultima modificare: Luni, 24 Septembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: andrei2005 , utilizator 11:06, 28 Iulie 2022
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
In lipsa unui contract nu prea aveti ce sa le faceti ..In principiu la astfel de evenimente meniul se tocmeste ca si compozitie si niciodata ca pret fix deoarece de exemplu toate nuntile se fixeaza cel putin de pe un un pe celalalt iar preturile pot suferii modificari
Mai aveti varianta sa faceti evenimentul si la final sa ii platiti pretul care l-ati convenit initial pentru ca in aceleasi conditii nici comerciantul neavand un contract nu are ce sa va faca.
Binenteles din informatiile mele cunosc ca suma se achita la finalul evenimentului si aveti dumneavoastra avantaj
Bafta !!!
Ultima modificare: Duminică, 23 Septembrie 2018
DenisRif, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util


DenisRif a scris:

In lipsa unui contract nu prea aveti ce sa le faceti ..In principiu la astfel de evenimente meniul se tocmeste ca si compozitie si niciodata ca pret fix deoarece de exemplu toate nuntile se fixeaza cel putin de pe un un pe celalalt iar preturile pot suferii modificari
Mai aveti varianta sa faceti evenimentul si la final sa ii platiti pretul care l-ati convenit initial pentru ca in aceleasi conditii nici comerciantul neavand un contract nu are ce sa va faca.
Binenteles din informatiile mele cunosc ca suma se achita la finalul evenimentului si aveti dumneavoastra avantaj
Bafta !!!



Multumesc pentru raspuns. Ideea ca nu am stabilit evenimentul cu 1-2 ani inainte, nici nu as fi avut pretentia sa ramana pretul de la vremea respectiva. Eu am stabilit evenimentul cu 4-5 luni in urma, deci mi se pare absurda modificarea de pret, justificata doar pe ideea " lasa ca mai are cateva zile pana la nunta, nu are ce face decat sa plateasca " . Ei bine, sunt capos,nu am sa le fac pe plac, asa ca am schimbat localul. Varianta sa le "trag teapa" , am exclus-o din start, nu sunt genul acesta de persoana.
Sa numai vorbesc de celalte lucturi la care s-au angajat ( restaurantul ) ca le vor oferi, iar zilele trecute nu au mai recunoscut nimic si mi-au raspuns ironic " sigur ati vorbit in alta parte " .

Ramane intrebarile :

1. pot exista repercursiuni juridice ?
2. cum imi pot recupera avansul dat, in conditiile in care nu exista un contract ci doar un bon de casa / factura.

Multumesc
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu aveti nicio repercursiune atata timp cat cum spuneam nu exista un contract care sa va creeze obligatii...
Puteti incerca chiar o sesizare la ANPC (protectia consumatorului) ca practic aveti dreptate si profita de dumneavoastra
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu puteți nega umorul situației care ar interveni în urma aplicării soluției cu,, plata" la finalul evenimentului. Îmi aduce aminte de un film bun cu Mircea Diaconu. Deținătorul localului nu va câștiga nimic dintr-un proces cu dumneavoastră pornit de domnia sa. Vi s-a explicat deja de ce. Dumneavoastră aveți șanse să recuperați avansul. Profesionistul nu avea niciun temei pentru încasarea avansului de la consumator, dacă excludem contractul. Contractul este consensual, iar restricțiile privind proba cu înscrisuri au câteva excepții. Presupun că aveți o factura. Dovedind contractul, rămâne sa probați culpa profesionistului privind neexecutarea contractului. Nu am cum sa afirm că este simplu. Spun doar că se poate

allexs96 a scris:



DenisRif a scris:

In lipsa unui contract nu prea aveti ce sa le faceti ..In principiu la astfel de evenimente meniul se tocmeste ca si compozitie si niciodata ca pret fix deoarece de exemplu toate nuntile se fixeaza cel putin de pe un un pe celalalt iar preturile pot suferii modificari
Mai aveti varianta sa faceti evenimentul si la final sa ii platiti pretul care l-ati convenit initial pentru ca in aceleasi conditii nici comerciantul neavand un contract nu are ce sa va faca.
Binenteles din informatiile mele cunosc ca suma se achita la finalul evenimentului si aveti dumneavoastra avantaj
Bafta !!!



Multumesc pentru raspuns. Ideea ca nu am stabilit evenimentul cu 1-2 ani inainte, nici nu as fi avut pretentia sa ramana pretul de la vremea respectiva. Eu am stabilit evenimentul cu 4-5 luni in urma, deci mi se pare absurda modificarea de pret, justificata doar pe ideea " lasa ca mai are cateva zile pana la nunta, nu are ce face decat sa plateasca " . Ei bine, sunt capos,nu am sa le fac pe plac, asa ca am schimbat localul. Varianta sa le "trag teapa" , am exclus-o din start, nu sunt genul acesta de persoana.
Sa numai vorbesc de celalte lucturi la care s-au angajat ( restaurantul ) ca le vor oferi, iar zilele trecute nu au mai recunoscut nimic si mi-au raspuns ironic " sigur ati vorbit in alta parte " .

Ramane intrebarile :

1. pot exista repercursiuni juridice ?
2. cum imi pot recupera avansul dat, in conditiile in care nu exista un contract ci doar un bon de casa / factura.

Multumesc

Daca pe bon este trecuta destinatia banilor. Natura lor, atunci aveti la indemana actiunea in instanta.

Alte discuții în legătură

Organizare banchet lilly_n01 lilly_n01 As dori sa aflu prin amabilitatea dumneavoastra daca pot fi delegata ca persoana fizica de catre un grup de elevi in vederea organizarii banchetului( ... (vezi toată discuția)
Patronul imi cere avans pentru o sala de evenimente care nu exista Nico_Nicoleta Nico_Nicoleta Buna ziua. Anul acesta intentionez sa ma casatoresc. Localul in care va avea loc evenimentul este un balon care are ca si destinatie teren de fotbal. Patronul, ... (vezi toată discuția)
Cum incasez de la clienti pentru rezervari la un restaurant? SilviuBogdan83 SilviuBogdan83 Buna ziua! Sunt nou aici si nou si in domeniu si am multe nelamuriri. In primul rand as dori si eu daca se poate sa mi explice cineva care este procedura ... (vezi toată discuția)