avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 265 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida dublă şi ... Declaratia catre anaf pentru noua casa de marcat
Discuție deschisă în Contabilitate - partida dublă şi obligaţii fiscale declarative pentru societăţile comerciale

Declaratia catre anaf pentru noua casa de marcat

Buna ziua !Pentru contribuabilii mici obligativiatatea schimbarii este cu 01.11.2018,cei care au achizitionat mai devreme au obligatia transmiterii declaratiei catre anaf? Cred ca daca nu sunt obligati pentru achizitioanare decat la termen ,de ce sa fie obligati sa transmita declaratia catre anaf mai devreme ?
Ultima modificare: Marți, 25 Septembrie 2018
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: adema1980 , utilizator 21:07, 1 Octombrie 2018
O transmiteti odata ce ati inceput sa folositi noua casa de marcat.
Multumesc mult pentru raspuns,distribuitorul de case a spus ca obligatia intervine dupa 01.11,deoarece nu scrie nicaieri in ordonanata.Mentionez ca nici cei de la anaf nu stiu exact .
As dori sa-mi precizati exact unde scrie ,daca se poate .
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Scrie in Ordinul ANAF nr. 627/2018, mai exact in Procedura:

"Art. 1. - Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumiţi în continuare utilizatori, au obligaţia să transmită Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală datele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2. - (1) În vederea îndeplinirii obligaţiei prevăzute la art. 1, fişierele XML prevăzute în secţiunea II.3 sau secţiunea II.1, II.2 sau II.4, după caz, respectiv cele prevăzute în secţiunile II.5-II.8, precum şi fişierul registru prevăzut în secţiunea II.12 din anexa nr. 2 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevăzute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fişierelor prevăzute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, precum şi categoriile de URL-uri utilizate în schimbul de informaţii cu sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern.

(2) Prin intermediul programului de asistenţă pus la dispoziţie pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, fişierele prevăzute la alin. (1) sunt validate şi ataşate unui fişier PDF. Fişierul PDF cu XML ataşat, semnat cu certificat digital calificat, se comunică organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

(3) Fişierele prevăzute la alin. (1) se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricăreia dintre datele prevăzute la art. 1.

(4) Prin perioadă de raportare se înţelege luna calendaristică.

Art. 3. - (1) În situaţia în care există aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, prin excepţie de la prevederile art. 1 şi 2, utilizatorii au obligaţia de a informa organul fiscal prin completarea şi transmiterea "Declaraţiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate", al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.

(2) Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înţelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricăreia dintre datele prevăzute la art. 1.

(3) Anexa este disponibilă în format editabil pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(4) "Declaraţia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate" se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţia utilizatorilor pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(5) Declaraţia prevăzută la alin. (1) se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.

Art. 4. - În cazul în care, după depunerea declaraţiei prevăzute la art. 3 alin. (1), utilizatorul constată existenţa unor omisiuni/erori în datele declarate, acesta trebuie să depună o nouă declaraţie completată cu datele care necesită modificarea şi/sau datele care nu au fost declarate.

Art. 5. - Pentru transmiterea fişierelor prevăzute la art. 2 alin. (1) şi/sau, după caz, a declaraţiei prevăzute la art. 3 alin. (1), utilizatorul ori împuternicitul acestuia trebuie să deţină un certificat calificat eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată. "

Deci daca s-a fiscalizat aparatul si in luna respectiva nu s-a folosit casa de marcat, se depune formularul F4109, daca exista operatiuni se depune formularul F4200 sau F4203 dupa caz.

Obligativitatea de a instala si fiscaliza aparatele e de la 01.septembrie, nu de la 01 noiembrie. De la 01.11 se aplica amenzi pentru neinstalarea noilor case. Pentru cele instalate deja in septembrie - octombrie si pentru care nu s-au transmis datele, urmeaza alte amenzi pentru nedepunerea declaratiilor, care vor fi consistent mai mari decat cele pentru declaratiile fiscale.
Parerea mea e ca (vom trai si vom vedea) nedepunerea declaratiilor privind tranzactiile efectuate de casele de marcat se vor circumscrie, prin consecinte, dpdv al ANAF, evaziunii fiscale. Ar fi o interpretare in dulcele stil ANAF, condamnabil la Curtea Europeana. Dar pana ajungi acolo, ai afacerea pe butuci, sarac, si mai batran cu 10 ani.
"Succesuri" !
Ultima modificare: Luni, 1 Octombrie 2018
adema1980, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Vanzare casa marcat andrei.ghx andrei.ghx Buna ziua, am radiat un pfa, am predat memoria casei de marcat la ANAF. Legal am voie sa vand casa de marcat pe OLX unei persoane? Poate sa faca ceva ilegal cu ... (vezi toată discuția)
Raportare on-line din casele de marcat kisskontir kisskontir Cum se procedeaza concret pentru a raporta rulajul lunii din casele de marcat cu jurnal electronic? (vezi toată discuția)
Comercializare case de marcat in romania luizacsinte luizacsinte Ati putea sa imi dati ceva informatii despre comercializarea caselor de marcat (dintr-un stat membru UE) in Romania? In principiu ce autorizatii, avize, ... (vezi toată discuția)