avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 225 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Ieșire din Indiviziune
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Ieșire din Indiviziune

Cum se procedează si ce documente sunt necesare pentru o Ieșire din Indiviziune la o parcela moștenită prin un Act de Proprietate
partaj amiabial la notar sau in caz contrar la instanta de judecata
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Partajul sau împărţeala este o operaţiune juridică prin care se pune capăt stării de proprietate comună sau de indiviziune. Astfel, prin partaj, copărtaşii împart în mod material bunul sau bunurile stăpânite în comun.

Partajul se poate realiza la notariat, prin contract de partaj, atunci când coproprietarii se înţeleg asupra cotei-părţi ce va reveni fiecăruia.


După realizarea actului de partaj, fiecare parte devine proprietară exclusivă asupra unei părţi determinate sau asupra unui bun dintre cele care au format obiectul coproprietăţii.


Acte necesare partaj bun imobil

acte de identitate părţi;
acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul partajului (după caz: contract vânzare-cumpărare, contract de donaţie, proces-verbal de predare-primire, act vânzare-cumpărare autentificat, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor etc.);
certificate fiscale pe numele fiecăruia dintre coproprietari, eliberate de Administraţia Financiară competentă, din care să rezulte că aceștia sunt la zi cu plăţile către Stat. Administraţia Financiară competentă este cea la care se plăteşte impozitul anual pentru imobilul respectiv. Certificatul fiscal este valabil numai până la sfârşitul lunii în curs.
documentaţia cadastrală a bunului imobil (fişa bunului imobil şi planul de amplasament, respectiv planul releveu), întocmită de un expert cadastral autorizat;
extrasul de carte funciară se obţine prin intermediul biroului notarial şi este valabil 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;
în cazul apartamentelor, adeverinţa eliberată de asociaţia de proprietari sau locatari care sa arate că proprietarii sunt la zi cu datoriile faţă de aceasta (întreţinere, cheltuieli, reparaţii, cheltuieli comune etc.).
în cazul terenurilor, certificat de urbanism;

In instanta , de principiu, sunt aceleasi acte.


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Coproprierar, doresc să renunț Claudia1993 Claudia1993 Ce trebuie făcut pentru a renunța la dreptul de copropritar in favoarea altuia? Trebuir cadastru? Mulțumesc (vezi toată discuția)
Acte necesare vanzare-cumparare apartament catyusha26 catyusha26 Buna ziua, Imi poate spune cineva ce acte sunt necesare in momentul in care vrei sa cumperi un apartament , pe a actul propriu zis de vanzare cumparare, ce ... (vezi toată discuția)
Trecere apartament pe numele nepotului ma_ingr_ash ma_ingr_ash Salut, Bunicii mei vor sa treaca apartamentul lor pe numele meu. Mentionez ca sunt singur si la parinti si la bunici. Am auzit ca se poate face in mai multe ... (vezi toată discuția)