avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 406 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Accident de munca - produs in Belgia, angajat al unei ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Accident de munca - produs in Belgia, angajat al unei firme din Romania si detasat in Belgia

Buna ziua!
Sotul meu este angajat la o firma.de constructii dinGalati si detasat inBelgia.
Luni,29oct 2018 a cazut de pe schela rupandu.si piciorul in zona gleznei.Astazi ,miercuri,31oct urmeaza sa fie operat iar vineri,2nov va fi externat.
Intrebarea care o am de pus este:Este sau nu accident de munca?Cand ajunge acasa...asta probabil luni5nov,ce fac?Ma duc.sa.I scot certificat medico_legal?
Ultima modificare: Miercuri, 31 Octombrie 2018
POPA GHEORGHE, Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 15:27, 8 Ianuarie 2024
Buna dimineata.
O sa incerc raspuns scurt si revin cu datalii daca mai sunt si alte intrebari...
Da, este accident de munca ( de fapt este un eveniment ce a dus la accidentarea unui lucrator in timpul serviciului si trebuie adus la cunostinta ITM/ Inspectia muncii, caracterul de accident de munca se stabileste in urma cercetarii ) in sensul legi SSM( Securitate si Sanatate in Munca) 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Accidentele avute de angajatii romani ce presteaza activitate peste granita se cerceteaza de Inspectia Muncii, unde trebuie sa declare angajatorul sotului dvs. accidentul.
Ultima modificare: Miercuri, 31 Octombrie 2018
Ionut.ion, utilizator
Legea 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare
ART. 5
În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următorul
înteles:
...
f) eveniment - accidentul care a antrenat decesul sau vătămări ale organismului, produs în timpul procesului de muncă ori în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, în conditiile în care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum şi cazul susceptibil de boala profesională
sau legată de profesiune;
g) accident de muncă - vătămarea violenta a organismului, precum şi intoxicatia acuta profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu şi care provoacă incapacitate temporară de muncă de cel putin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces;

CAP. VI

Comunicarea, cercetarea, înregistrarea şi raportarea evenimentelor
SECłIUNEA 1
Evenimente
Evenimente
ART. 26
Orice eveniment, asa cum este definit la art. 5 lit. f), va fi comunicat de îndată angajatorului, de către conducătorul locului de muncă sau de orice altă persoană care are cunoştinta despre producerea acestuia.
ART. 27
(1) Angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele, de îndată, după cum
urmează:
a) inspectoratelor teritoriale de muncă, toate evenimentele asa cum sunt definite la art. 5 lit. f);
b) asiguratorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporară de muncă, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c) organelor de urmărire penală, după caz.
ART. 29
(1) Cercetarea evenimentelor este obligatorie şi se efectuează după cum
urmează:
a) de către angajator, în cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporară de muncă;
b) de către inspectoratele teritoriale de muncă, în cazul evenimentelor care au produs invaliditate evidenta sau confirmată, deces, accidente colective, incidente periculoase, în cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporară de muncă lucrătorilor la angajatorii persoane fizice, precum şi în situatiile cu persoane date dispărute;
c) de către Inspectia Muncii, în cazul accidentelor colective, generate de unele evenimente deosebite, precum avariile sau exploziile;
d) de către autoritătile de sănătate publică teritoriale, respectiv a municipiului Bucureşti, în cazul suspiciunilor de boala profesională şi a bolilor legate de profesiune.
(2) Rezultatul cercetării evenimentului se va consemna într-un proces-verbal.
(3) În caz de deces al persoanei accidentate ca urmare a unui eveniment, institutia medico-legală competenta este obligată sa înainteze inspectoratului teritorial de muncă, în termen de 7 zile de la data decesului, o copie a raportului de constatare medico-legală.
Acestia sunt pasii ce trebuie urmati in cazul unui eveniment produs in timpul programului de lucru, daca mai sunt intrebari, nelamuriri...le puteti posta
Patronul nu a anuntat evenimentul la ITM.
Am sunat la ei si nu stiau de accident.
Acum sunt f indignata ca patronul a zis ca vina ii apartine sotului in totalitate si sa spun merci ca ma ajuta sa.i obtin cardul european de sanatate (ptr ca.I este necesar sotului la spital)
Ajutorul constand in faptul ca mi.a dat o adeverinta sa duc la CAS.
Vina sotului.ar consta in faptul ca s.a urcat pe schela si aceasta (facuta de o alta firma) s.a prabusit....
Ultima modificare: Miercuri, 31 Octombrie 2018
Gina C, utilizator
La concret sunt aplicabile prevederile HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare,
-SECTIUNEA a 4-a Comunicarea, cercetarea si inregistrarea evenimentelor produse in afara granitelor Romaniei, in care sunt implicati lucratori ai unor angajatori romani, aflati in indeplinirea sarcinilor de stat, de interes public sau a indatoririlor de serviciu.
Art. 143. - (1) Comunicarea evenimentelor produse in afara granitelor tarii, in care sunt implicati lucratori ai unor angajatori romani, se face conform prevederilor art. 108-113.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1) angajatorul are obligatia de a comunica evenimentul si misiunii diplomatice sau oficiului consular roman din tara respectiva.
(3) Orice eveniment produs pe teritoriul alte tari in care sunt implicati lucratori romani, detasati sau pusi la dispozitie de catre angajatori romani la angajatori straini, respectiv utilizatori straini, pentru efectuarea unor lucrari pe teritoriul altui stat, se comunica imediat de catre angajatorul roman misiunii diplomatice sau oficiului consular roman din tara respectiva.
(4) Angajatorii romani care detaseaza ori pun la dispozitie lucratori la angajatori straini, respectiv utilizatori straini, au obligatia sa includa in cuprinsul conventiilor internationale si contractelor bilaterale incheiate cu partenerii straini clauze cu privire la comunicarea evenimentelor.
(5) Evenimentele in care sunt implicate persoane din cadrul misiunilor diplomatice sau al oficiilor consulare romane, precum si persoane care indeplinesc sarcini de stat sau de interes public in afara granitelor tarii vor fi comunicate Ministerului Afacerilor Externe din Romania de catre misiunile diplomatice sau oficiile consulare romane. Ministerul Afacerilor Externe are obligatia de a comunica aceste evenimente Inspectiei Muncii.
Art. 144. - (1) Cercetarea evenimentelor produse in afara granitelor tarii in care sunt implicati lucratori ai unor angajatori romani se va face conform prevederilor art. 114-134.
(1.1) In cazul evenimentelor produse in afara granitelor tarii care au avut drept consecinta incapacitatea temporara de munca sau decesul lucratorilor asigurati potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, republicata, dosarul de cercetare intocmit de comisia numita de angajator va cuprinde documentele care au fost intocmite de organele de cercetare din tara in care a avut loc evenimentul, precum si
documentele medicale de la unitatile sanitare care au acordat ingrijiri de specialitate accidentatului.
(2) La cercetarea evenimentelor prevazute la alin. (1) poate participa si un delegat din partea misiunii diplomatice sau oficiului consular roman din tara respectiva.
(3) Cercetarea evenimentelor in care sunt implicate persoane din cadrul misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare, precum si persoane care indeplinesc sarcini de stat sau de interes public in afara granitelor tarii se face de catre Ministerul Afacerilor Externe.
(4) In cazul evenimentelor mentionate la alin. (1) si (3), care au produs invaliditate confirmata prin decizie, deces, accidente colective, inclusiv in cazul persoanelor disparute si in cazul incidentului periculos, Inspectia Muncii poate delega reprezentanti care sa efectueze cercetarea la fata locului.
(5) In situatia prevazuta la alin. (4), cercetarea se va finaliza de catre Inspectia Muncii sau, dupa caz, inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi are sediul, domiciliul sau resedinta angajatorul.
Art. 145. - (1) De intocmirea dosarelor de cercetare a evenimentelor urmate de incapacitate temporara de munca raspunde angajatorul care a incheiat contractul cu partenerul strain, in cazul efectuarii de lucrari cu personal roman, si, respectiv, Ministerul Afacerilor Externe, in cazul accidentelor suferite de angajatii misiunilor diplomatice sau ai oficiilor consulare romane si de persoanele care indeplinesc sarcini de stat sau de interes public in afara granitelor Romaniei, aflati in indeplinirea indatoririlor de serviciu.
(2) De intocmirea dosarelor de cercetare a evenimentelor urmate de invaliditate sau deces raspunde inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi are sediul social angajatorul la care era angajata victima.
(3) Dosarul de cercetare va cuprinde actele prevazute la art. 122 si se va completa cu:
a) copii ale originalelor documentelor de cercetare emise de organele competente din tara pe teritoriul careia s-a produs evenimentul, copii ale documentelor medicale de la unitatile sanitare care au acordat ingrijiri de specialitate victimei, precum si traducerea acestora in limba romana;
b) copie a contractului incheiat cu partenerul strain, din care sa rezulte cine a incheiat contractul, obiectul contractului, ce fel de lucrari se executa, pe ce durata, locul unde se executa lucrarile respective, clauzele privind securitatea si sanatatea in munca, modul in care se fac comunicarea si cercetarea evenimentelor si inregistrarea accidentelor de munca.
(4) Documentele prevazute la alin. (3) vor fi puse la dispozitia organului de cercetare de catre angajatorul la care era angajata victima.
(5) Pentru documentele prevazute la alin. (3), cheltuielile necesare traducerii in limba romana vor fi suportate de angajatorul la care a avut loc evenimentul.
Art. 146. - Inregistrarea si evidenta accidentelor de munca si a incidentelor periculoase se fac de catre angajatorul roman, conform prevederilor art. 143-145.
Pe scurt:
-firma unde lucra victima trebuie sa comunice evenimentul produs la institutia abilitata din Belgia.
-firma unde lucra victima trebuie sa comunice evenimentul produs la firma angajatoare din Romania.
- firma angajatoare din Romania trebuie sa comunice evenimentul produs la ITM/ Inspectia muncii.
-cu sprijinul ambasadei Romaniei in Belgia, la solicitarea firmei angajatoare din Romania trebuie procurate documentele de cercetare AM in Belgia plus documentele medicale. Documentele se prezinta la ITM in original si traduse in l.romana.
@Ionut.ion
Mentiunile dvs. legislative sunt generale si in cazul de fata mai mult incurca decat fac lumina.
@Gina C
Notificati in scris angajatorului roman, cu nr. de inregistrare/data sa respecte prevederile HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, SECTIUNEA a 4-a Comunicarea, cercetarea si inregistrarea evenimentelor produse in afara granitelor Romaniei, in care sunt implicati lucratori ai unor angajatori romani, aflati in indeplinirea sarcinilor de stat, de interes public sau a indatoririlor de serviciu.
Puteti sesiza si dvs. ITM Galati, in scris, cu nr. de inregistrare/ data despre producerea evenimentului.
Ultima modificare: Miercuri, 31 Octombrie 2018
POPA GHEORGHE, Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Bună ziua!va rog sa ma ajutați într-o problema!Sotul meu a lucrat cu carte de munca în Belgia la un angajator belgian!În urma cu 3 ani jumate a suferit un accident de munca soldat cu deces!În urma căruia am primit o pensie pe viata eu ca soție iar copii pensie pana la vârsta de 18 ani !Întrebarea mea este nu primim daune morale?Am angajat o doamna avocat pt acest demers dar dansa zice ca nu primim nimic în afara de pensie !Va rog din suflet sa ma ajutați cu un răspuns!Cu stima și respect Zaharia Alina!

Alte discuții în legătură

Accident de muncă,în delegație in olanda,nedeclarat de ei ... Adrian Doru Adrian Doru Accident de muncă,în delegație in Olanda,nedeclarat de ei trimis acasă ne tratat a doua zi după.Ce pot face,ei incalcind toate normele EU și drepturile ... (vezi toată discuția)
Pentru un accident de munca petrecut in begia ce drepturi am? ... Dobrin.Nsa Dobrin.Nsa Pentru un accident de munca petrecut in Begia ce drepturi am! Lucrez ca sofer pe camion si am fost lovit de un motostivuitor in timp ce decopertam remorca ... (vezi toată discuția)
Cercetare eveniment ssm petrecut ia afara tarii Gheorghe Patrascu Gheorghe Patrascu Buna ziua, Sunt serviciu extern la o firma care are angajati soferi profesionisti. Aceasta firma la randul sau presteaza sevicii de condus camioane la o ... (vezi toată discuția)