avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 178 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... Cine reprezinta firma dupa admiterea cererii de ...
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

Cine reprezinta firma dupa admiterea cererii de intrare in insolventa?

Cine este reprezentantul legal al firmei dupa admiterea cererii de intrare in insolventa?
Are dreptul administratorul firmei sa mai semneze documente ale firmei si sa foloseasca stampila firmei de ex. deciziile de incetare a c. i. m., adeverinte de vechime, etc. dupa data respectiva?

Sau intra in atributiile lichidatorului judiciar semnarea tuturor actelor legate de angajati?

Sunt valabile documentele daca au fost semnate si stampilate de fostul administrator dupa data intrarii in insolventa?

In cazul in care prenumele unui angajat a fost introdus eronat in REVISAL, este gresit si in c. i. m., cum se corecteaza eroarea in conditiile in care a fost emisa decizie de incetare a c. i. m. iar REVISALul a fost inchis?

In unele acte prenumele este corect, este vorba despre o litera din prenume, si in raportul per salariat din REVISAL exista eroarea.
Ultima modificare: Miercuri, 31 Octombrie 2018
cyan, moderator
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 16:27, 1 Noiembrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu este vorba despre inscrierea la masa credala, ci despre procedura de incetare a contractului individual de munca.

Practica (cutuma) este un lucru iar teoria (legea) este alt lucru.

Inscrierea din oficiu a angajatilor la masa credala este prevazuta in L85/2014, astfel ca angajatii nu trebuie notificati cu privire la inscriere, ei trebuue notificati ca angajatorului i-a fost admisa cererea de intrare in insolventa (art. 100 alin. 1, lit. a-e) si apoi notificati ca sunt concediati din aceasta cauza si le inceteaza c. i. m. (art. 123, alin 8).

Incetarea c. i. m. trebuie făcuta potrivit legii si nu potrivit practicii.

Practic, administratorul firmei se intalneste individual cu angajatii pentru a le inmana deciziile de incetare a cim adeverintele de vechime, rapoartele din REVISAL, semnate de el si stampilate cu stampila firmei, in conditiile in care prin hot tribunalului i s-a ridicat dreptul de administrare si nu are niciun mandat/imputernicire din partea lichidatorului judiciar pentru a le inmana documentele.

Angajatii au fost doar notificati de catre lichidator ca le-au incetat contractele incepand cu o anumita data, fara a le spune in notificare cand incepe preavizul, lichidatorul incetandu-le "practic" contractele dupa 20 zile "calendaristice" de la admiterea cererii de intrare in faliment a debitoruluu prin procedura simplificata.dupa o zi de la data publicarii in BPI.

Lichidatorul nu a indeplinit dispozitia judecatorului sindic de a notifica angajatii potrivit art 100 din L85/2014.
I-a notificat numai despre incetarea cim, incetarea care trebuie facuta cu respectarea atat a L85/2014 cat si cu a L53/2003 Codul muncii. Mai ales in conditiile in care in decizia de incetare a cim este inscris numai art 56 alin 1 lit a) din Codul muncii.

Potrivut Codului muncii, decizia de concediere produce efecte dupa comunicare, termenul de preaviz incepe dupa comunicare si nu dupa incetarea c. i. m.!

Lichidatorul a notificat angajatii ca le-a incetat c. i. m. cu data x cu acordarea preavizulu conform contractului, este ilogic sa efectuezi preavizul dupa incetarea contractuluu!

In consecinta, legal, si nu in "practica", incetarea cim fara respectarea hotararii tribunalului de catre lichidator de a a-i notifica pe angajati potrivit art 100, este valabila sau nu?

Am depus o petitie la UNPIR prin care am sesizat neindeplinirea obligatiilor de catre lichidator si astept inca raspunsul.

Dpmdv, contractul de munca nu poate fi considerat incetat legal atata timp cat incetarea lui nu s-a produs cu respectarea prevederilor legale, astfel, drepturile salariale "curg" pana la data la care notificarea privind incetarea contractului de munca se va face potrivit legii.
Ultima modificare: Joi, 1 Noiembrie 2018
cyan, moderator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pai prin sesizarea la UNIPIR eventual obțineți atragerea răspunderii disciplinare a practicianului.
Solicitați-i instanței amendarea lui pentru neîndeplinirea obligațiilor.
Și, pentru a obține ceva, formulați contestație împotriva măsurilor luate de practician, învederând în contestație aspectele pe care le-ați menționat și pe care le apreciez pertinente.
Avocat Tabrea Alexandru a scris:


Solicitați-i instanței amendarea lui pentru neîndeplinirea obligațiilor.
Și, pentru a obține ceva, formulați contestație împotriva măsurilor luate de practician.


1. In ce temei legal pot sa solicit instantei amendarea lichidatorului judiciar?

Sanctionarea pecuniara am citit ca o poate face numai UNPIR pentru nerespectarea prevederilor legale in baza Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în
insolvenţă din 29/09/2007, republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 712 din 16/08/2018 si a Codului de etica profesionala şi disciplină al Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România din 29.09.2007 si a OUG 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă

Statut
Art. 122. - Se sancţionează cu suspendarea calităţii de practician în insolvenţă pe o perioadă cuprinsă între 3 luni şi un an faptele prevăzute la art. 120 pct.
2, 3, 5, 9, 15, 18, 20 şi 21.
Art. 123. - (1) Se sancţionează pecuniar, cu amendă, faptele prevăzute la art. 120 pct. 7, 8, 12, 19 şi 22.
(2) Cuantumul amenzilor se stabileşte între 1.000 lei şi 5.000 lei. Sumele obţinute din sancţiunile pecuniare se fac venit la bugetul filialei sau al Uniunii,după caz.

Art. 120. - Constituie abateri următoarele fapte:
5. încălcarea principiilor fundamentale de etică profesională, definite de Codul de etică profesională şi disciplină al Uniunii;
22. neîndeplinirea oricărei altei obligaţii, neprecizate mai sus, prevăzute expres de O.U.G. şi de prezentul statut.

2. Voi contesta in instanta modalitatea de incetare a cim, trebuie sa o fac in cadrul aceluiasi proces de lichidare sau trebuie deschisa o actiune separata la tribunal?
Ultima modificare: Joi, 1 Noiembrie 2018
cyan, moderator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1) art 60, alin 2 legea 85/2014;
2) cererea se depune la dosarul cauzei iar instanta va dispune formarea unui dosar conex (..../a1 de ex)
Multumesc, am citit L85/2014 si imi sarise in ochi amenda pentru lichidator cuprinsa intre 1000-5000 lei dar am confundat-o cu cea din statutul practicienilor in insolventa, cred ca si UNPIR poate aplica o sanctiune similara cu cea aplicata de judecatorul sindic.

Cererea se adreseaza presedintelui tribunalului sau judecatorului sindic din dosar? Cred ca presedintelui.

Trebuie platita vreo taxa de timbru pentru actiune?
Daca da, cat este si unde trebuie platita?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Care sunt obligațiile lichidatorului judiciar față de salariații unei firme care a depus cerere pentru intrarea în faliment prin procedura simplificată? cyan cyan In cazul falimentului angajatorului salariatii trebuie sa depuna cerere pentru inscrierea la masa credala sau sunt inscrisi din oficiu de catre lichidatorul ... (vezi toată discuția)
Societate in faliment Florin8911 Florin8911 Buna ziua.am avut o firma care a fost data in judecata pt faliment care avea datori la stat.intrebarea mea este:eu am cumparat cu prietena mea anul terecut un ... (vezi toată discuția)
Ce face angajatul cand firma intra in insolventa simonamuresan simonamuresan Buna ziua, am o întrebare legata de problema pe care o am ca angajat a unei firme, care a intrat de circa 3 săptămâni in insolventa si am întrebat mai ... (vezi toată discuția)