avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 735 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... contract munca/revisal firma nou infiintata
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

contract munca/revisal firma nou infiintata

buna ziua. avem o firma nou infiintata in domeniul transporturilor. sotul meu este administrator si doreste sa se angajeze ca manager de transport, part time. noi inca nu avem revisal si nici o activitate pana acum.
care este procedura de a intra in posesia revisalului? facem contractul si mergem la itm, unde cerem si parola pt revisal sau mergem intai la itm, cerem parola si apoi facem contractul pt a face inregistrarile in el? ii mai trebuie si adeverita de la medicul de familie? momentan el ar fi primul angajat, trebuie sa ave, contract cu ssm si medicina muncii chiar daca nu avem activitate inca?
multumesc frumos
Cel mai recent răspuns: coca_lb , utilizator 13:46, 14 Noiembrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Sunt mai multi pasi de efectuat :
1. informarea salariatului , potrivit art.17 alin.3 C.mun., cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.

2. Daca partile cad de acord , atunci se va incheia c.i.m.

3. Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca (cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza).

Inspecţia Muncii pune la dispoziţia angajatorilor o versiune actualizată a aplicației Revisal (versiunea 6.06.) pentru transmiterea registrului de evidenţă a salariaţilor în format electronic conform prevederilor legale in materie :
[ link extern ]

4. Se completeaza si se transmite REVISAL-ul la ITM.
Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca se face pe suport CD sau medii de stocare USB cu sistem de fisiere FAT/FAT32.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic (REVISAL), insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul.

Prima depunere se efectueaza la sediul inspectoratului teritorial de munca a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, cu urmatoarele documente :
- adresa de inaintare insotita de o copia certificatului de inmatriculare - in cazul angajatorului persoana juridica, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.

5. Obținerea parolei pentru transmiterea online a REVISAL-ului de către angajatori se face la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitarea scrisă pentru eliberarea parolei ;
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
d) copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
In prima faza trebuie adev de la medicul de medicina muncii. Apoi se intocmeste CIM, se descarca programul revisal in calculatorul dvs, se inregistreaza CIM, se salveaza pe un stick si impreuna cu cateva formulare, solicitate de ITM in functie de zona unde sunteti, le duceti la ei pentru inregistrere CIM si solicitare parola.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Angajare cmi Mitiu Roxana Mitiu Roxana Buna ziua! Sunt medic stomatolog, am CMI si vreau sa angajez o asistentă medicală. Care sunt pasi? De unde primesc CUM pentru angajată? Unde trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Sunt pfa... cum angajez o persoana cu studii superioare? teliscairinaa teliscairinaa Buna ziua! Imi puteti preciza care sunt pasii de urmat cand doresc sa angajez, cu CIM, o persoana cu studii superioare? (vezi toată discuția)