avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 230 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administratorul de bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administratorul de bloc

Unde se poate reclama faptul că administratorul de bloc și nici comitetul nu vor să afișeze copii după atestatul și calificarea administratorului? Noi, proprietarii, avem dreptul să știm acest lucru?
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 17:33, 11 Ianuarie 2019
Faceti solicitare scrisa, fiecare in parte din cei nemultumiti, la presedinte, in baza legi 196/2018, art. 28. au termen 10 zile pentru raspuns.
Nu raspunde...notificati comitetul si cenzorul.
Nu raspund nici dumnealor...mergeti la primarie, compartimentul specializat...apoi, daca este cazul, in instanta...
ART. 28
(1) Proprietarii din condominiu au dreptul sa fie informati in legatura cu toate
aspectele ce privesc activitatea asociatiei, sa solicite in scris si sa primeasca copii
dupa orice document al acesteia. Proprietarii care solicita copii dupa documentele
asociatiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(2) In vederea bunei informari a proprietarilor, asociatia de proprietari amplaseaza
la loc vizibil un avizier la care sunt afisate documente, in conformitate cu prevederile
prezentei legi.
(3) Proprietarii din condominii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la
calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, dupa caz, sa o
conteste in scris in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele
asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda, in scris, la contestatie in termen
de 10 zile de la primirea acesteia.
(4) In cazul in care presedintele sau administratorul nu ia toate masurile necesare
in scopul facilitarii accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt
document al asociatiei de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a
notifica despre aceasta comitetul executiv si cenzorul/comisia de cenzori. In situatia
nesolutionarii sau a solutionarii necorespunzatoare a solicitarilor notificate in termen
de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor
prevazute la art. 10.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
LEGEA 196/2018
Articolul 57
Președintele asociației de proprietari are următoarele atribuții:
m) afișează programul de încasări și datele de contact ale administratorului, ale membrilor comitetului executiv și ale membrilor comisiei de cenzori ori, după caz, ale cenzorului;
n) afișează la avizier hotărârile adunării generale și ale ședințelor comitetului executiv în termen de maximum 7 zile de la data la care au avut loc acestea;
r) afișează la avizier lista contractelor asociației de proprietari cu furnizorii de utilități publice, cu administratorul și cu personalul angajat sau contractual al asociației;
s) afișează la avizier lista și datele de contact ale instituțiilor cu atribuții de inspecție și control la care pot fi sesizate eventualele nereguli legate de activitatea organelor de conducere ale asociației de proprietari, ale administratorului, respectiv ale membrilor asociației.

Articolul 64
(8) Atestatul se afișează, prin grija administratorului, la avizier, la data intrării în vigoare a contractului de administrare.

Articolul 102
(1) Următoarele fapte constituie contravenții, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să constituie, potrivit legii penale, infracțiuni:
e) nerespectarea statutului, a acordului de asociere, precum și neîndeplinirea sau depășirea atribuțiilor de către președinte, membrii comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de către administrator;
(2) Contravențiile prevăzute la alin. (1) se sancționează după cum urmează:
c) faptele prevăzute la alin. (1) lit. e) și j), cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei;
(4) Constatarea contravențiilor prevăzute la alin. (1), făcută la sesizarea oricărei persoane interesate sau din oficiu, precum și aplicarea sancțiunilor corespunzătoare se fac după cum urmează:
b) de către primari sau de împuterniciții acestora sau de către Poliția Locală în cazul faptelor prevăzute la alin. (1) lit. a)-e), i)-m) și o)-s);
Mulțumesc
Pentru corecta si completa dv informare,asupra drepturilor si obligatiilor de respectat si de aplicat in cazul asociatiilor de proprietari studiati disp L nr 196/2018
Avand in vedere reglementarile legii speciale referitoare la datele cu carater persoanl,nu exista dispozitie in vigoare care sa oblige afisarea "atestatului si calificarea administratorului " de imobil
Ce intelegeti prin calificarea administratorului de imobil ?
Conform dispozitii in vigoare proprietarii au dreptul sa solicite orice date desprea activitatea asociatiei de proprietari pot solicita documente ale asociatieid e proprietari
presedintele de asociatie este obligat sa raspunda la sesizari/cereri,in termen de 10 zile
ynocentta a scris:


Avand in vedere reglementarile legii speciale referitoare la datele cu carater persoanl,nu exista dispozitie in vigoare care sa oblige afisarea "atestatului si calificarea administratorului " de imobil


Ce parere aveti de Art. 64 alin. (8) Atestatul se afișează, prin grija administratorului, la avizier,(...) ?

Aveti in vedere ca L196/2018 a fost aprobata si publicata in MO dupa aparitia "legii speciale referitoare la datele cu caracter personal".

Alte discuții în legătură

Președinte de asociație de locatari.fișa postului bună seara, ... 666ate 666ate Președinte de asociație de locatari.Fișa postului Bună seara, aș dori să știu atribuțiile unui președinte de bloc. Mulțumesc ! (vezi toată discuția)
Decizii c.e asociatie de proprietarri ionelpascaru ionelpascaru In legea 196/2018, la art. 55, alin 4 se zice: \"Deciziile comitetului executiv se consemnează în registrul unic de procese-verbale al asociaţiei de ... (vezi toată discuția)
Durata mandat presedinte. termen contsters111 contsters111 art. 46 ART. 46 (1) La adunarea proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenți un comitet ... (vezi toată discuția)