avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 754 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Contract si taxe telefonie mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Contract si taxe telefonie mobila

Buna ziua,
In cursul zile de astazi am primit un mesaj de la Vodafone " in contextul cresterii costurilor legate de operatiunile pentru furnizarea serviciilor, incepand cu 17 mai pretul pachetului de servicii va creste cu 0.83euro. Daca nu esti de acord cu aceasta modificare, poti denunta contractul in 30 de zile"
Nu consider reactia mea ca pe un orgoliu si ma apuca dracii cand mi se impun lucruri fara sa am un avantaj corespunzator mai ales cand profita de pozitia de putere spunandu-mi ori vreau, ori plec.
0.83 euro nu este o suma exorbitanta dar de ce s-o platesc?
Abonamentul a fost facut in perioada in care toti furnizorii aveau oferte. Cum ar fi sa fac un alt abonament care nu corespunde necesitatilor mele si fara a mai profita de ofertele de sezon.
Dupa studierea contractului de abonament am constatat ca nu sunt articole care sa confere furnizorului de servicii dreptul de a modifica unilateral contractul in privinta pretului iar pachetul de servicii este de fix 10 euro la cursul din ziua emiterii facturii dar nu cursul BNR cum e normal, ci cursul bancii cu care acestia isi deruleaza operatiunile.
Am luat legatura cu serviciul clienti iar acestia m-au informat ca aceasta taxa va fi impusa in urma OG 114/2019. Og 114/2019 se refera la contractele de locatiune. Am cautat OG 114/2018 si se refera la"instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene" iar prin aceste modificari nu sunt vizati consumatorii finali, facand referire la proasta administrare si utilizarea fara drept a retelei si frecventelor radio de catre furnizorii de servicii. Nu am gasit nimic care sa impuna costuri directe utilizatorului final.
Tind sa cred ca aceasta majorare este impusa in urma caderii relelor de telefonie in contextul conditiilor meteo si a impunerii hotararii consiliului local al Timisoarei ca toate cablurile sa fie subterane. Le-au impus cu forta, sectionand cablurile de fibra. Chiar si asa, e problema furnizorilor de servicii ca nu si-au facut treaba.
Va rog sa-mi dati sfaturi cu privire la acest lucru.
Ultima modificare: Luni, 8 Aprilie 2019
3UGA, utilizator
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 16:34, 10 Aprilie 2019
~ Conținut șters la cerere ~
Da, dar este justificata o asemenea majorare sau furnizorii se unesc intr-un fel de cartel?
Din punct de vedere legal, sunt obligat sa suport o asemenea majorare avand in vedere ca legea priveste doar furnizorii?!
Dau un exemplu: Operatorii isi motiveaza taxele de reziliere cu " investitia adsministrativa, de infrastructura si costuri viitoare " pentru acel abonament. Trag concluzia ca furnizorii trebuiau sa prevada costurile viitoare pana la finalizarea contractului. Eu nu pot modifica unilateral contractul in sesul in care sa-mi pot adauga 1000 GB de net si nu privesc cu ochi buni majorarea abonamentului avand in vedere ca posibilitatea nu este specificata in contract.

E ceva de genul investitiilor in surse de energii verzi. Consumatorul o plateste in factura de curent iar furnizorul profita. E ceva de genul unui magazin care vinde franzela la 1 leu dar imi impune taxe suplimentare fiindca spatiul in care functioneaza este luat in chirie, sau li s-a stricat chiuveta.....
Ultima modificare: Luni, 8 Aprilie 2019
3UGA, utilizator
~ Conținut șters la cerere ~
Va dati seama ca nu sunt interesat sa renunt la serviciile vodafone si implicit la oferta care imi este aplicata in acest moment, dar nici nu concep ca intelegere contractual sa fie modificata de furnizor dupa bunul plac. Daca toti furnizorii de servicii ar proceda la fel, cred ca ar fi haos.
1000000 de abonati x 0.83 euro.
Un alt aspect de lamurit ar fi cum si daca se va aplica aceasta taxa la cartelele prepay avand in vedere ca e vorba de o taxa fixa si nu de o majorare a costului unui apel/sms.


~ Conținut șters la cerere ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone din cauza creșterii prețului serviciilor andreimihai1969 andreimihai1969 Am primit un sms de la vodafon prin care ma anunta ca imi creste pretul pachetului de servicii cu 0,92 euro si imi spune ca pot denunta unilateral contractul ... (vezi toată discuția)
Contract la distanta diferit de oferta acceptata visinescu visinescu Am primit o oferta telefonica de la Vodafone pe care am acceptat-o (tel gratis + cartela Vodafone, pt care urma sa platesc 62 lei lunar, 2 ani fata de aprox 40 ... (vezi toată discuția)