avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 706 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara dupa majorat
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara dupa majorat

Am 19 ani, sunt studenta la zi, buget.Parintii mei sunt divortati de 18 ani.Stiu ca inca pot primi pensia alimentara pentru ca imi continui studiile. Pana la varsta de 16 ani ,el imi trimitea 5 ron / luna.La 16 ani, l-am dat in judecata din nou si mi s-a majorat la 55 ron/luna, in conditiile in care mai are un minor in intretinere si declara ca nu are loc de munca, desi este imposibil deoarece nu isi poate intretine noua familie cu 300-400 ron.In plus, mi-a spus ca sotia lui este casnica. Nu exista vreo modalitate prin care sa fie constrans sa recunoasca faptul ca lucreaza ?Oricum, mi-a platit cei 55 ron pana in luna in care am implinit 18 ani,desi eram inca la liceu (cls . a11a). Intrebarea mea este: pot sa mai primesc banii pierduti in acest un an si jumatate ?
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: ELLABV , utilizator 10:33, 28 Noiembrie 2009
Au dreptul la intretinere si copii major care isi continua studiile si sunt lipsiti de mijloace de intretinere, pana la implinirea varstei de 25 de ani.
te incadrezi in aceasta categorie, insa trebuie sa promovezi o noua actiune in instanta. similar cu majorarea, acum trebuie sa ceri stabilirea pensiei de intretinere.
trebuie sa depui actele de stare civila, certificat de nastre, buletin, si dovada ca iti continui studiile.
suma din urma nu se mai poate recupera.
in procesul de stabilire pensie, cel mai bine ar fi daca ai convinge judecatorul sa faca adresa la ITM, sa afle unde lucreaza tatal, ca sa putei afla ce venituri are, daca lucreaza. altfel, e mai greu de aflat.