avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 441 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Renuntare la cumparare Altex - Cost Retur
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Renuntare la cumparare Altex - Cost Retur

Buna ziua,
Sapt trecuta am cumparat un laptop de pe altex.
M-am razgandit si am decis sa il returnez.
Am completat un proces verbal de predare-primire si am lasat laptopul intr-un magazin altex.
Citind pe [ link extern ] /.
Am observat ca la capitolul 4 scrie ca Costurile de retur si trasport curier sunt suportate de catre cumparator conform OUG 34 / 2014 art 14 punctul 2

" (2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului
în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat
consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor
comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii
contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi
returnate în mod normal prin poştă. "

Am mai citit pe internet si am mai dat de Legea nr. 353/2018.

"Art. 20 alin. (4) din Legea nr. 449/2003 (introdus prin Legea nr. 353/2018)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 20, dup alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul conținut:

„(4) Toate costurile privind garanția comercială, inclusive transportul produsului în vederea recuperării prețului plătit de consumator, se suportă de către vânzător”."

Conform ei nu mai trebuie sa platest costul transportului de retur?
In acest caz care lege se aplica?
Daca cumva ar trebuii sa se aplice legea nr 353 / 2018 , ANPC ar putea sa ma ajute sa recuperez banii costului de retur?
As dori sa ma lamuriti si pe mine, sunt confuz.

Multumesc in avans,
Va doresc o zi buna :)

Sursele unde am gasit informatiile precizate mai sus :
OUG nr. 34 / 2014 : [ link extern ]
Legea nr. 353/2018 : [ link extern ] /


Cel mai recent răspuns: , utilizator 19:36, 6 August 2019
Garantia se invoca in situatia in care produsul este defect (are o neconformitate) si clientul il trimite la reparat sau il returneaza furnizorului, pe cheltuiala acestuia din urma. Intentia clientului este de a pastra produsul dupa reparatie, de a schimba produsul defect cu unul identic, sau, la limita, in cazul in care sortimentul nu mai este disponibil, sa fie rambursat.
Dvs nu ati invocat garantia (probabil ca produsul nu v-a satisfacut din alte motive), ci v-ati razgandit. Aceasta situatie e reglementata de OUG 34
Ultima modificare: Marți, 6 August 2019
adriandimitriu, utilizator
Multumesc pentru raspuns, Am inteles.
Un moderator poate inchide aceasta discutie

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comertul online saionara saionara am unele nelamuriri cu privire la garantia si returnarea produselor. ca si magazin online neplatitor de TVA, pot sa pun o taxa retur in cazul in care ... (vezi toată discuția)
Dreptul de retragere ralucapopescu ralucapopescu Buna ziua, As dori sa stiu , daca articolele 6 alin 1 lit.e coroborat articolul 14 alineatul 2 ( adica daca intr-un contract la distanta se mentioneaza ... (vezi toată discuția)
Pot comerciantii online sa nu returneze costul transportului ... catalingeangos catalingeangos Am achizitionat un produs online care a costat 849 lei, iar pe site scrie transport gratuit. Cand am primit factura, scrie 849 lei pret produs, +30 lei ... (vezi toată discuția)