avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1557 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajatorul vrea să introducă clauză de ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajatorul vrea să introducă clauză de neconcurență pentru doi ani, cu jumătate din salariul brut. E abuzivă clauza, sau nu?

Buna ziua,
Angajatorul meu vrea sa introduca clauza ne neconcurenta in contract astfel: angajatii sunt profesori iar in clauza se stipuleaza ca daca pleaca, trebuie sa nu predea timp de 2 ani pe teritoriul orasului si in localitatile invecinate nici catre persoane fizice, nici juridice. In acesti 2 ani ar primi jumatate din salariul brut din ultimele 6 luni. Ori acest salariat nu stie sa faca altceva si ar avea dreptul la munca ingradit. Este abuziva clauza sau nu?
Propunerea mea a fost sa ofere un salariu intreg ca sa poata trai in acesti 2 ani dar nu a fost de acord.
Multumesc!
Ultima modificare: Luni, 26 August 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Demos , utilizator 23:07, 26 August 2019
Este o scoala privata.

Cornel Vasile a scris:

Ce activitate are actualul angajator ?

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Indemnizaţia de neconcurenţă lunară datorată salariatului nu este de natură salarială, se negociază şi este de cel puţin 50% din media veniturilor salariale brute ale salariatului din ultimele 6 luni anterioare datei încetării contractului individual de muncă sau, în cazul în care durata contractului individual de muncă a fost mai mică de 6 luni, din media veniturilor salariale lunare brute cuvenite acestuia pe durata contractului.