avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 482 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Plata orelor lucrate pe tura de noapte
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Plata orelor lucrate pe tura de noapte

Buna ziua. Ma numesc Cadar Daniel si lucrez ca si dispecer transporturi la o firma din Oradea in ture de noapte. Intrebarile care ma framanta ar fi urmatoarele:
a) cum se face plata orelor lucrate de noapte daca programul meu de lucru este de la 20:00 pana la 08:00 de luni seara pana duminica seara inclusiv?
b) exista acea posibilitate ca orele lucrate noaptea sa nu se plateasca conform legii ci sa se compenseze prin zole libere? Intreb deoarece lucrez doar 2 saptamani pe luna.
c) bonusurile de confidentialitate si fidelitate, desi nu au fost incluse in contractul individual de munca, in ce conditii se acorda si intre ce procente?
d) daca firma a semnat un contract colectiv de munca cu sindicatul si reprezentantii salariatilor aferent anului 2010-2011, acel contract se aplica pentru intreg personalul firmei ? Se aplica integral sau partial in functie de buna dispozitie a conducerii?
e) Avand in vedere programul meu de lucru, la ce categorie de munca ma incadrez? Cum pot afla daca am fost incadrac corespunzator?

Va multumesc anticipat si astept raspunsurile D-voastra.
Cel mai recent răspuns: maryus75 , utilizator 13:03, 13 Septembrie 2011
Buna ziua,
am sa incerc sa va raspund la intrebari in ordine:
a si b). Programul de lucru intre 22.00-06.00= munca de noapte. Aceste ore se platesc cu minim 25% conform Contractului colectiv la nivel national-art.17
"Salariaţii care efectuează munca de noapte beneficiază:
-fie de program de lucru redus cu o oră faţă de durata normala a zilei de muncă pentru zilele în care efectueaza cel puţin trei ore de muncă de noapte, fără ca aceasta să ducă la scăderea salariului de bază.