avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 218 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Divorțăm cu acord de mediere. Sunt studentă fără ...
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei civile - reguli, acte, termene, căi de atac

Divorțăm cu acord de mediere. Sunt studentă fără venit, iar copilul are domiciliul la mine, cum pot recupera partea din cheltuielile de judecată achitate de mine?

Bună ziua!

Am decis împreună cu fostul soț să divorțăm la mediator, am depus actele la judecătoria S4, iar o săptămână mai târziu, am depus și cererea de partaj. Ulterior, am primit o solicitare cum că trebuie să achităm taxa de timbru judiciar.
Dosarul încă nu este finalizat, nici divorțul, nici partajul.

Există vreo posibilitate să îmi pot recupera partea achitată de mine, în condițiile în care sunt studentă, fără venit, iar copilul are domiciliul la mine?
Vă mulțumesc.
Ultima modificare: Joi, 7 Noiembrie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: RoxanaMarria , utilizator 04:38, 6 Noiembrie 2019
Art. 1032 Cod Procedura Civila

(1) Partea care cade în pretenții va fi obligată, la cererea celeilalte părți, la plata cheltuielilor de judecată.

(2) Cu toate acestea, instanța nu va acorda părții care a câștigat procesul cheltuielile care nu au fost necesare sau care au avut o valoare disproporționată în raport cu valoarea cererii.
Mulțumesc, dar noi suntem trecuți în dosar ca și petenti, nu cred că există vreo cauză de câștig a unuia dintre noi. Am depus împreună, totul deja stabilit de mediator.

Aurel Fleancu a scris:

Art. 1032 Cod Procedura Civila

(1) Partea care cade în pretenții va fi obligată, la cererea celeilalte părți, la plata cheltuielilor de judecată.

(2) Cu toate acestea, instanța nu va acorda părții care a câștigat procesul cheltuielile care nu au fost necesare sau care au avut o valoare disproporționată în raport cu valoarea cererii.