avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 147 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Taxe transport si penalitati in cazul denuntarii ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Taxe transport si penalitati in cazul denuntarii unilaterale

Am cumparat niste produse de la un magazin online si am decis ulterior sa returnez produsele, pe baza O.G. 130/2000.

Insa am o nelamurire:

In articolul 4, alineatul 1, litera b se specifica faptul ca eu, consumatorul, trebuie sa primesc de la comerciant, in scris sau pe un alt suport durabil, pana cel mai tarziu in momentul livrarii, condiţiile şi modalităţile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caractere îngroşate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului.

Am studiat cu atentie factura, certificatul de garantie si toate celelalte documente primite de la vanzator, si nu am gasit nicaieri clauza specificata mai sus.

Intrebarea mea este: din moment ce bunurile se considera livrate fara cerere de comanda, nu comerciantul ar trebui sa plateasca, la primire, costul de returnare prin curier al bunurilor? In fine, suma nu e mare, dar e vorba de principiu.

Pe langa asta, tocmai am primit notificare de la vanzator ca imi primeste inapoi produsele doar daca sunt "SIGILATE, EXACT CUM LE-AM TRIMIS, NU MONTATE, NU TESTATE. [...] NUMAI IN ACEST CAZ RESTITUIM SUMA 100%".

Din ce inteleg eu, dar nu am pregatire de specialitate, cerinta lor este abuziva si contravine cu articolul 7, alineatul 1, in care se specfica faptul ca am dreptul "de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv." Exceptiile desemnate in articolul 10 nu cuprind bunurile folosite in termenul celor 10 zile lucratoare, asadar legea ar trebui sa fie valabila in acest caz.

Produsele pe care vreau sa le returnez sunt perfect functionale, nu au fost deteriorate si au fost folosite timp de 2 zile conform cu specificatiile de utilizare.

Ce pot sa fac in aceasta situatie? Interpretez eu gresit?

Multumesc frumos.
Cel mai recent răspuns: Florin Lucian Manolescu , Consultant managementul calitatii 14:42, 3 Decembrie 2009
Conform ordonanţei privind contractele la distanţă important este contractul încheiat cu furnizorul de produse.Se pare că nu aţi beneficiat de produse de calitate şi aveţi dreptul la returnare.E bine să vă adresaţi protecţiei consumatorului şi să prezentaţi reacţia acestei instituţii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comert online aartist aartist BUNA ZIUA, VA ROG SA-MI SPUNETI DACA IN CAZUL ACHIZITIONARII DE PE INTERNET A UNEI CARTI, BROSURI, LUCRARI AM DREPTUL DE A DENUNTA UNILATERAL CONTRACTUL DE ... (vezi toată discuția)
Returnare produs electronic cumparat Mihai223 Mihai223 Am cumparat online un TV, am platit, l-am primit si vreau sa-l returnez si sa primesc banii cash inapoi. Stiu ca legislatia romaneasca permite acest lucru in ... (vezi toată discuția)
Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)