Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua, daca infiintez o firma noua de constructi si cifra de afaceri este 0, beneficiez de scutirea taxelor? Pot angaja persoane sub aceasta ordonanta?
Nu, pt ca se mentioneaza existenta raportului din activități specifice domeniului construcții în limita a cel puțin 80% din cifra de afaceri totală, si deci trebuie sa aveti efectiv realizate activitati din domeniului construcțiilor. In ordinul mentionat la art. 60 din Codul Fiscal, Ordin 239/2019 al președintelui Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză se mentioneaza ca:
Art.7- Cifra de afaceri se calculează, în luna de raportare, în condiţiile în care societăţile care desfăşoară una sau mai multe activităţi printre care se regăsesc şi codurile CAEN prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, realizează efectiv activităţi corespunzătoare codurilor CAEN prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.
Totusi trebuie sa tineti cont daca aplicati facilitatile, ca potrivit art 11 din Codul fiscal, la stabilirea sumei unui impozit, a unei taxe sau a unei contribuții sociale obligatorii, autoritățile fiscale pot să nu ia în considerare o tranzacție care nu are un scop economic, ajustând efectele fiscale ale acesteia, sau pot reîncadra forma unei tranzacții/activități pentru a reflecta conținutul economic al tranzacției/activității.
Raportarea prin declarația 406 poate fi dificilă și complicată, în special în ceea ce privește colectarea și verificarea datelor din diverse surse. Problemele pot apărea din diverse motive, cum ar fi erori de import/export, probleme de reconciliere a conturilor, erori de codificare a conturilor, dificultăți în găsirea informațiilor necesare și multe altele.
În cadrul cursului, vom discuta despre cele mai frecvente probleme întâlnite în raportare, cele mai bune practici în materie de verificări și corelații SAF-T, cum să faceți față problemelor și erorilor care pot apărea în timpul procesului de raportare, astfel încât să le rezolvați într-un mod profesionist și eficient.