avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1079 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de reparatii si sediu Asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de reparatii si sediu Asociatie

Bună ziua!
Am câteva probleme la care aș dori să mă ajutați, dacă este posibil.
Le voi enumera, pe cele mai importante în rândurile de mai jos:
1) Doamna adminstrator a trecut în dreptul apartamentului o cheltuială de 250 de lei, fără justificare, în rubrica Alte cheltuieli (s-au montat geamuri în scară, banii i-a strâns o vecină, doamna admintrator refuză să adune fondul de reparații și să fie transparență).
Cum aș putea rezolva acest aspect?
2) Sediul asociației este în uscător lipit de apartament, în fiecare vineri, în timpul programului, fiind o gălăgie de nedescris (am un copil mic și este neplăcut tot ceea ce se aude).
Pot, legal, solicita mutarea sediului ăn altă scară de bloc sau în alt spațiu?
Vă mulțumesc pentru timpul acordat!
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 15:11, 16 Septembrie 2020
1. Este parte comuna exclusiva, s-a procedat corect, conform art. 654 din codul civil. Cit despre transparenta, aveti la dispozitie art. 28 din legea 196/2018 in baza caruia puteti cere copii dupa toate documentele dorite,
Articolul 28
(1)Proprietarii din condominiu au dreptul sa fie informati in legatura cu toate aspectele ce privesc activitatea asociatiei, sa solicite in scris si sa primeasca copii dupa orice document al acesteia. Proprietarii care solicita copii dupa documentele asociatiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(2)In vederea bunei informari a proprietarilor, asociatia de proprietari amplaseaza la loc vizibil un avizier la care sunt afisate documente, in conformitate cu prevederile prezentei legi.
(3)Proprietarii din condominii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, dupa caz, sa o conteste in scris in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda, in scris, la contestatie in termen de 10 zile de la primirea acesteia. (4)In cazul in care presedintele sau administratorul nu ia toate masurile necesare in scopul facilitarii accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al asociatiei de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta comitetul executiv si cenzorul/comisia de cenzori. In situatia nesolutionarii sau a solutionarii necorespunzatoare a solicitarilor notificate in termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor prevazute la art. 10.
[ link extern ]
2. Puteti solicita, dar trebuie sa indicati exact unde este acel spatiu nou, prin care sa nu fie nimeni deranjat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua! pentru blocul in care locuiesc au inceput efectuarea ... MaBC MaBC Buna ziua! Pentru blocul in care locuiesc au inceput efectuarea lucrărilor de hidroizolare dupa ce multiple apartamente au fost profund afectate de apa ... (vezi toată discuția)
Solicitare documente in baza legii 196/2018 armandescu armandescu Buna ziua ! A-si dori sa stiu ce documente sunt obligat sa pun la dispozitie solicitantului in conditiile in care mi-au fost cerute aproape toate documentele ... (vezi toată discuția)
Asociația de proprietari refuza implicarea în repararea acoperișului ... OADAM OADAM Asociația de Proprietari refuza implicarea în repararea acoperișului blocului, bun comun. Menționez ca a avut loc o sedinta de bloc in septembrie 2020, la ... (vezi toată discuția)