Detin o intreprindere individuala si pentru a implementa un proiect de impadurire cu fonduri europene am achizitionat stalpi din lemn si plasa pentru a realiza imprejmuirea terenului. Aceasta se va realiza in regie proprie. Deci si alte cheltuieli. Conform nomenclatorului, imprejmuirea este un mijloc fix. Insa componentele sunt luate separat ( facturi pentru lemn, facturi pentru plasa-platite deja). Cum se procedeaza in cazul contabilitatii in partida simpla in conditiile in care cheltuielile se inregistreaza la momentul realizarii lor iar imprejmuirea inca nu s-a executat? Adica cand si cum voi inregistra imprejmuirea in registrul mijloacelor fixe si la ce valoare?
Multumesc!
Amortizarea (planul anual de amortizare) se calculează începând cu luna următoare punerii în funcţiune prin proces verbal de receptie la finalizarea executiei mijlocului fix in regie proprie. Deci de atunci o treceti si la cheltuieli deductibile, completati fisa mijlocului fix si treceti si in acel registru. In rest, pana atunci nu treceti pe cheltuieli deductibile nimic din acele chitante de la acele facturi cu materialele achizitionate.
Pentru a vedea valoarea, va realizati un deviz de lucrari. Atasati la acest deviz si facturile de achizitie si bonurle de consum a materialelor folosite.