avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 513 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Viteza internet mai mare decat in contract
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Viteza internet mai mare decat in contract

Buna ziua.

Am o situatie pe care as dori sa v-o prezint si sa va cer un sfat.

Am internet de la Digi (RCS&RDS) incheiat anul acesta. Oferta pe care am ales-o este FiberLink 300 (300 Mb down / 150 Mb up).

la inceputul contractului aveam viteze foarte mici (chiar si o cincime sau o zecime din viteza). Am chemat echipa tehnica de mai multe ori, raspunsul fiind mereu acelasi : "Viteza noastra nu este garantata, nu stim ce se intampla" si au testat mereu fara echipamentele mele de retea si doar pe cablu.

Nu sunt eu un expert in IT, insa recent se pare ca, prin echipamenul meu propriu, pot atinge viteze de 800-900 Mb Down / 700-800 Mb Up. (cu cateva setari modificate din softul router ului meu).

Nu am modificat nimic pe infrastructura RCS-RDS.

Nu stiu de ce viteza mi-a crescut. Am facut o sesizare la RCS RDS despre acest lucru (ca viteza este mai mare). Primele dati mi-au zis ca nu stiu despre ce este vorba, sa il folosesc asa. Peste caeva luni, bineinteles primesc un apel din partea lor, sa retestez viteza. Am fost sincer si le-am spus viteza pe care o am, 1 Gb Down / 1 Gb Up si astept acum sa vad ce se va intampla.

Nu stiu daca ei vor putea sa imi limiteze viteza. Aceasta este cea din contract, cu setarile lor, si nu creste constant sau mereu de la aceleasi modificari.

Cum vedeti aceasta situatie din punct de vedere legal sau contractual? Pot fi tras la raspundere pentru ca folosesc un echipament propriu cu setari schimbate? Sau ma pot trage la raspundere ca viteza mea este mai mare, chiar daca eu nu am operat nicio modificare la infrastructura lor?

Toate setarile pe care le folosesc in configuratie sunt publice, am permisiunea sa le folosesc, sunt standardizatate si absolut toate echipamentele care se contecteaza la internet permit ca aceaste setari sa fie schimbate. In plus, eu detin aceste echipamente pe care am facut schimbarile.

Cand am avut probleme cu ei la inceput si viteza era prea mica, echipa RDS mi-a spus ca ei trebuie sa vina cu echipamenul lor sa testeze doar pe cablu, nu este relevant echipamentul meu pentru test. Deci, daca echipa tehnica vine la mine sa testeze, corect ar fi sa isi aduca echipamentul lor si sa testeze doar infrastructura lor, dupa parerea mea - sa respecte aceleasi standarde de testare pe care le folosesc ei.

Daca ar fi sa ma iau dupa procedura lor, ei ar trebui sa vina cu echipamentul lor, sa introduca cablul direct in el, iar acolo viteza le va arata 300 Down / 150 Up. Si aceasta ar trebui sa fie finalitatea. Sper doar sa nu ma acuze pe mine ca le-am modificat eu infrastructura sau am intervenit neautorizat, asa ceva nu am facut si nu voi face.

Eu am vrut sa fiu corect si le-am sesizat viteza prea mare insa nu imi voi schimba setarile de la echipamentul meu, le folosesc cu un motiv anume, iar cresterea vitezei nu ar fi trebuit sa apara de la ele.

Nici eu nu stiu exact de unde mi-a crescut viteza sa fiu sincer. Toate de mai sus niste banuieli, dar poate fi orice, de la ehipamentul meu, de la infrastructura lor, de la setarile mele etc. Acestea nu sunt constante mereu, uneori sunt mari, alteori sunt conforme cu contractul, insa in majoritate acazurilor ating viteza Gigabit.

Daca aveti nevoie de mai multe detalii o sa incerc sa le furnizez.

Va multumesc!
Ultima modificare: Vineri, 9 Octombrie 2020
LaurFlorin, utilizator
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 22:23, 11 Octombrie 2020
nu va ingrijorati. dvs veti plati conform contract. ce face furnizorul cu infrastructura lui nu e treaba dvs

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Conectare internet-conflict cu asoc de proprietari bodo_80 bodo_80 Buna seara, Ma lovesc de o rpoblema in alegera provider-ului de internet din bloc. Doresc sa imi instalez RDS&RCS si Presedintele Asoc de Proprietari nu ... (vezi toată discuția)
Problema contract rds mihbar mihbar Buna ziua Sunt intr-o situatie total neplacuta cu cei de la RCS-RDS Romania. In urma cu 6 ani am facut un contract ei pentru un serviciu CableLink. In ... (vezi toată discuția)
Probleme cu televizorul alex83 alex83 buna ziua..am achizitionat un led tv acum 4 luni..stand in pat la tv,deodata sa stins..bun..l-am dus a 2 a zii la garantie..si mi-au pus ... (vezi toată discuția)