avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 691 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua. Am facut un contract de inchiriere si cand ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua. Am facut un contract de inchiriere si cand a venit ...

Buna ziua. Am facut un contract de inchiriere si cand a venit prima luna pentru plata cheltuielilor proprietarul ne spune ca trebuie sa platim si fondul de reparatii si fondul de rulment pe care nu putem sa il recuperam.
In contract este scris ca noi ne angajam sa platim chiria si "toate cheltuielile". Intrebarea mea este fondul de reparatii si de rulment se presupune fi incadrat in "toate cheltuielile" sau trebuia stipulat specific aceste cheltuieli. Multumesc
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 16:03, 16 Octombrie 2020
Nu exista sa platiti fond de reparati, iar cel de rulment cu atit mai mult, nu aveti cum sa recuperati banii.
Sunteti obligat sa platiti doar chiria si cheltuielile lunare de intretinere, la asta se refera sintagma "toate cheltuilelile."
Fondul de reparatii si cel de rulment sa si le plateasca proprietarul, caci el e obligat la asa ceva. Dvs. trebuie sa platiti doar cheltuielile legate de utilizarea locuintei.

Nu vrea cumva si impozitul anual sa i-l platiti ?
Ultima modificare: Vineri, 16 Octombrie 2020
latka, moderator
:) Nu a zis nimic de impozit :). Multumesc pentru raspuns.
Si cum as puea sa ii argumentez daca e posibil dpdv legal , ca presupun ca nu e suficinet sa spun ca "nu vreau sa platesc".
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Codul civil
Sarcina reparaţiilor
Art. 1.788. – (1) Locatorul este obligat să efectueze toate reparaţiile care sunt necesare pentru a menţine bunul în stare corespunzătoare de întrebuinţare pe toată durata locaţiunii conform destinaţiei stabilite potrivit art.1.799.

Locatorul=proprietarul. Daca este obligat, inseamna ca el e cel care trebuie sa contribuie la fondul de reparatii.

(2) Sunt în sarcina locatarului reparaţiile locative, a căror necesitate rezultă din folosinţa obişnuită a bunului.

locatar-chirias, adica cel care a incheiat un contract de locatiune.

Adica dvs. sunteti responsabil de reparatiile legate de utilizarea locuintei:bec, broasca, geam spart etc.

Sintagma "toate cheltuielile" e vaga, nu specifica care anume cheltuieli, de ai va spuneam de impozit :)
De regula se platesc cheltuielile curente din lista lunara la intretinere.

Fondul de rulment e tot al proprietarului, dvs. nu aveti dreptul sa primiti acei bani inapoi :

Articolul 72 legea 196/2018
(1)In scopul asigurarii sumelor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari este obligata sa stabileasca cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. Fondul de rulment se stabileste astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari in anul anterior, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, iar in cazurile asociatiilor de proprietari nou-infiintate, prin aproximarea acestuia cu fondul de rulment stabilit la alte asociatii de proprietari echivalente ca marime.
(2)Fondul de rulment se depune in contul curent al asociatiei de proprietari, mentionat la art. 20 alin. (1).
(3)Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata.
(4)Pentru incasarea fondului de rulment, administratorul elibereaza chitanta nominala separata.
(5)Fondul de rulment incasat se restituie la transmiterea dreptului de proprietate, daca prin actele translative de proprietate nu se stipuleaza altfel.

[ link extern ]
Ultima modificare: Vineri, 16 Octombrie 2020
latka, moderator
Multumesc mult. Raspuns de mare ajutor
Fondurile constituite la nivelul asociatiilor de proprietari intra in responsabilitatea exclusiva a proprietarilor
Daca in contractul de locatiune,v-ati asumat raspunderea sa achitati si aceste costuri.....

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cine plateste reparatiile la instalatia electrica? locatarul sau locatorul? Stncnt Stncnt Buna! Am si eu o nelamurire in legatura cu reparatiile locative. In situatia in care instalatia electrica este veche si trebuie schimbata (parerea expertului ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli contract de închiriere persoană fizică Ticu1976 Ticu1976 Este obligat chiriașul să suporte o parte din cheltuielile cu reparația centralei,instalației electrice etc (vezi toată discuția)
Contract închiriere. degradarea bunurilor. sarcina reparației. ContSters285889 ContSters285889 In calitate de chirias trebuie sa platesc repararea frigiderului daca acesta s.a degradat nefiind provocat de catre mine? Sau este datoria proprietarului? (vezi toată discuția)