avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 342 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Propunere privind reorganizarea unei regii
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Propunere privind reorganizarea unei regii

am nevoie de ajutor. Iata problema
Propunere privind desfiinţarea/ reorganizarea
,,Regiei Autonome Autoritatea Aeronautică Civilă Română’’



Motivaţie :
In conformitate cu O.G. nr. 29 din 1997 privind Codul Aerian al României, cu modificările şi completările ulterioare (art. 4), cu O.G. nr. 19 din 1997 privind transporturile, cu modificările şi completările ulterioare ( art. 11) cu H.G. nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului cu modificarile şi completările ulterioare:

1. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului este autoritate de stat în aviaţia civilă ;
2. MTCT poate efectua anumite activităţi prin delegare, conform actelor normative de mai sus ;
3. Uzând de prevederile pct. 2 de mai sus s-a ajuns în mod abuziv că Regiei Autonome RA-AACR să-i fie delegată practic toată autoritatea statului în domeniul aviaţie civile, ajungându-se că, în complicitate cu Direcţia Generală Aviaţie Civilă din MTCT, regulile în aviaţia civilă să fie stabilite de regia amintită.
Regulile respective sunt stabilite, astfel încât să aducă beneficii regiei nicidecum aviaţiei civile.

Nota : Orice proiect de reglementare ( lege, H.G.), ordin de ministru, etc.) propus de regie este imediat promovat de Direcţia Generală Aviaţie Civilă, spre aprobare întrucât există interese comune, oricum nu în beneficiul aviaţiei civile.

Mai mult decât cele de mai sus, reglementările aprobate lasă la latitudinea regiei să stabilească o sumedenie de proceduri de aplicare ale acestora, proceduri care de fapt conţin esenţa cerinţelor impuse celor aflaţi sub autoritatea statului pe linia de aviaţie civilă.
Prin practicile de mai sus s-a ajuns ca între autoritatea statului în aviaţia civilă şi cei aflati sub autoritatea acestuia să existe un intermediar, respectiv RA-AACR, care are practic ca obiectiv obţinerea de venituri nejustificate în folosul regiei şi a diverselor grupuri de interese şi în detrimentul aviaţie civile, inclusiv al siguranţei zborului, securităţii aeronautice, etc.)
Practic au fost create tot felul de reglementări xxxxx care nu au nici o legatură cu obiectivele de bază pe care ar trebui să le urmărească ( siguranţa zborului, securitatea aeronautică, protecţia mediului, asigurarea xxxxxx , etc.), de asemenea nu au corespondente în UE.

4. In conformitate cu legislaţia românească şi în perpectiva integrării în UE, regiile autonome trebuiau să se reorganizeze cu SC / SN fapt ce presupune că nici un fel de autoritate a statului nu poate fi exercitată prin intermediul unor astfel de organisme (inclusiv regii).
5. Privind exercitarea autorităţii în domeniul aviaţiei civile, în cadrul UE a fost infiinţată EASA ( European Aviation Safety Agency) , organism care a preluat majoritatea atribuţiilor de autoritate în aviaţie din cadrul fiecărui stat membru UE ( vezi cod aerian european Ec nr. 1592/2002).
In perspectiva integrării României în UE, ţinând cont de cele precizate anterior, la acest punct (5) rezultă ca MTCT prin Direcţia Generală Aviaţie Civilă şi regia RA-AACR pierd o mare parte din calităţile de autoritate de stat în aviaţia civilă din România fapt ce nu mai justifică existenţa unei structuri generale RA-AACR cu atât mai mult cu cât UE impune ca autoritatea unui stat în aviaţie să fie exercitată prin organisme care au acest drept ( nicidecum RA, SC, SN,etc.).
6. Ţinând cont de cele specificate în prezentul document este necesar ca RA-AACR sa fie desfiinţată sau o parte din aceasta absorbită în cadrul Directiei Generale Aviatie Civila.

Nota : RA-AACR nu se află în momentul de faţă în subordinea MTCT ( care e conform legii autoritate de stat în aviaţia civilă) acţionând practic ca o autoritate paralelă ( vezi H.G. funcţionare MTCT).


Alte discuții în legătură

Pensii speciale dantudor17 dantudor17 Am 23 de ani ca insotitor de bord si 49 de ani. La anul ar trebui sa ma pensionez la implinirea varstei de 50 de ani . O mai pot face tinand cont ca nu mai pot ... (vezi toată discuția)
Teren expropriat indirect? Tudor Birlea Tudor Birlea Situatia de fapt: terenul meu se afla in vecinatatea Aeroportului Cluj-Napoca, in zona 2 de protectie. Terenul este afectat de o servitute aeronautica. ... (vezi toată discuția)
Fructele civile (imobil nationalizat); calitatea procesuala a statului roman Simona-Niculescu Simona-Niculescu Va prezint o jurisprudenta prea putin cunoscuta, cu o mare insemnatate pentru desproprietaritii regimului comunist. Primo, se clarifica aspectul fructelor ... (vezi toată discuția)