avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs defect în garanție - cine plătește ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs defect în garanție - cine plătește costurile montarii produsului?

Bună ziua,

Lucrez la un magazin online de piese auto și avem următoarea speta:
Un client a cumpărat un produs în valoare de 400 lei, iar montajul acestuia a costat 500 lei. Montajul nu l-am efectuat noi, ci un service autorizat fără legătură cu magazinul nostru.
Produsul s-a defectat la scurt timp după montaj, iar clientul solicita sa ii se returneze atât contravaloarea produsului, cât și cea a montajului.
În ce măsură este îndreptățit sa solicite contravaloarea montajului? În termenii și condițiile magazinului și în certificatul de garanție avem specificat ca "Garantia acopera cel mult valoarea integrala a produsului defect".
De asemenea, avem obligația de a ii returna banii? Sau ii putem inlocui produsul cu unul nou?

Multumesc anticipat pentru răspunsuri.
Ultima modificare: Vineri, 9 Iulie 2021
ionutvd, utilizator
Cel mai recent răspuns: Szekely Barna , Consultant asigurari 11:42, 20 Iulie 2021
Buna seara,
Ați constat că defecțiunea este legată de produs și nu din montaj?
Daca produsul este defect, va trebui să-l reparati in termen de maxim 15 zile de la sesizare, iar daca acest lucru nu este posibil aveți posibilitatea să îl înlocuiți cu unul nou de același fel sau sa ii restituiti banii. In ceea ce privește manopera de montaj, in principiu, va trebui sa suportați și acest cost.
Succes!
Livius Laslau a scris:

Buna seara,
In ceea ce privește manopera de montaj, in principiu, va trebui sa suportați și acest cost.

Oare pe ce bază legală spuneți asta? Sigur că e extrem de neplăcut pentru client ce s-a întâmplat, dar în sarcina comerciantului nu sunt stabilite și costurile manoperei. Și nici nu și le-au asumat:
În termenii și condițiile magazinului și în certificatul de garanție avem specificat ca "Garantia acopera cel mult valoarea integrala a produsului defect".

Buna dimineața,
Art. 1712 Cod civil.
Succes!

Emilika40 a scris:

Livius Laslau a scris:

Buna seara,
In ceea ce privește manopera de montaj, in principiu, va trebui sa suportați și acest cost.

Oare pe ce bază legală spuneți asta? Sigur că e extrem de neplăcut pentru client ce s-a întâmplat, dar în sarcina comerciantului nu sunt stabilite și costurile manoperei. Și nici nu și le-au asumat:
În termenii și condițiile magazinului și în certificatul de garanție avem specificat ca "Garantia acopera cel mult valoarea integrala a produsului defect".



Mulțumesc, dar Art. 1712 are două articole:

Întinderea garanţiei

(1) În situaţia în care la data încheierii contractului vânzătorul cunoştea viciile bunului vândut, pe lângă una dintre măsurile prevăzute la Art. 1710, vânzătorul este obligat la plata de daune-interese, pentru repararea întregului prejudiciu cauzat, dacă este cazul.

(2) Atunci când vânzătorul nu cunoştea viciile bunului vândut şi s-a dispus una dintre măsurile prevăzute la Art. 1710 alin. (1) lit. c) şi d), el este obligat să restituie cumpărătorului doar preţul şi cheltuielile făcute cu prilejul vânzării, în tot sau în parte, după caz .

Art. 1710

Efectele garanţiei
(1) În temeiul obligaţiei vânzătorului de garanţie contra viciilor, cumpărătorul poate obţine, după caz:

c) reducerea corespunzătoare a preţului;
d) rezoluţiunea vânzării.

De unde ați dedus dvs. că vânzătorul știa că piesa e defectă, ca să se aplice (1) și să fie obligat la plata întregului prejudiciu?
Ultima modificare: Vineri, 16 Iulie 2021
Emilika40, utilizator
Livius Laslau, puteti va rog sa detaliati?
Situatia im pare a cadea mai degraba sub incidenta par. 2 din art 1712
(2) Atunci când vânzătorul nu cunoştea viciile bunului vândut şi s-a dispus una dintre măsurile prevăzute la art. 1.710 alin. (1) lit. c) şi d), el este obligat să restituie cumpărătorului doar preţul şi cheltuielile făcute cu prilejul vânzării, în tot sau în parte, după caz.

Alte discuții în legătură

Probleme garantie piese auto valentinm1972 valentinm1972 buna seara,in urma cu aproximativ un an de zile am cumparat o caseta de directie pentru autoturismul propriu,caseta a fost montata in service autorizat cu ... (vezi toată discuția)
Am ajuns la un service de reprezentanta pt rezolvarea unui martor ... hadryan hadryan Am ajuns la un service de reprezentanta pt rezolvarea unui martor aprins Verifica sistem antipoluare.S-au facut teste si s-au identificat niste alarme care ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, am achizitionat recent un aer conditionat care e defect. ... Alexandra Comanis Alexandra Comanis Buna ziua, Am achizitionat recent un aer conditionat care e defect. Am achitat si montaj 600 de lei. Magazinul sustine ca legea returului nu prevede ca AC ... (vezi toată discuția)