Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
In legatura cu, conectarea la distanta a caselor de marcat in vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF am urmatoarea speta:
1 Casa de marcat fiscala cu posibilitatea de a transmite la distanta datele dar nefolosita niciodata (medic pe SRL care a cumparat casa de marcat pentru ca asa este prevazut de lege).
Se trimite lunar declaratia F4019;
In noul context declaratia F4109 dispare si contribuabilul trebuie sa faca zilnic Raportul Z, evident pe zero, in acest fel deducandu-se faptul ca nu o foloseste?
Multumesc anticipat pentru raspuns!
Cu stima,
Casa de marcat se cumpara daca este nevoie de ea. Deci, daca nu o folositi, defiscalizati-o si o returnati furnizorului sau o revindeti cuiva interesat.
Totusi, nu inteleg cum o SRL care presteaza servicii catre populatie nu foloseste casa de marcat. Cum evidentiati veniturile? Ce documente folositi?
Casa de marcat a fost cumparata deoarece acesta a fost punctul de vedere al anaf pentru SRL fie el si pentru medici (doar un cod CAEN). Deci trebuie sa fie. Daca nu o are la un eventual control al fiscului este buna de plata. Sumele care s-ar fi obtinut din prestarea de servicii catre populatie sunt foarte mici la medicul de familie din provincie (sub 100 de ron pe luna) si nu se pricepe sa foloseasca casa de marcat, asa ca a fost luata decizia de a se elibera gratis. Medicul este in contract cu CNAS, se fac doar ordine de plata iar furnizorii de servicii (apa, gaze, curent....) sunt platiti cu ordine de plata. Incasari de la populatie nu se fac.
Cu stima.
Totusi cu F4019 cum ramane?
Cat aveti casa de marcat fiscalizata trebuie sa depuneti F4109. Vorbiti cu furnizorul sa o defiscalizeze si poata va gaseste un cumparator,chiar daca o vindeti in pierdere.
In situatia in care nu o folositi deloc, nu va trebuie casa de marcat.
Raportarea prin declarația 406 poate fi dificilă și complicată, în special în ceea ce privește colectarea și verificarea datelor din diverse surse. Problemele pot apărea din diverse motive, cum ar fi erori de import/export, probleme de reconciliere a conturilor, erori de codificare a conturilor, dificultăți în găsirea informațiilor necesare și multe altele.
În cadrul cursului, vom discuta despre cele mai frecvente probleme întâlnite în raportare, cele mai bune practici în materie de verificări și corelații SAF-T, cum să faceți față problemelor și erorilor care pot apărea în timpul procesului de raportare, astfel încât să le rezolvați într-un mod profesionist și eficient.