Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1052 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... RCA pentru o masina de epoca ?????/
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

RCA pentru o masina de epoca ?????/

Am o masina de epoca si imi trebuie RCA . Cine ma poate ajuta cu cateva lamuriri ?
Deci daca am accident cum imi repar masina pe RCA -ul vinovatului?
Stiut fiind faptul ca exista o anexa in lege in care se specifica faptul ca ASIGURATORUL nu acorda despagubirii mai mari de 15 % din valoarea masini la data fabricatiei.........!!!!!!:stunned::sorry:X-(
Cel mai recent răspuns: Mihai 2009 , utilizator 11:09, 15 Ianuarie 2010
RCA-ul tau asigura reparatiile pentru autoturismul tertului pe care din vina ta l-ai avariat in trafic.
Daca vorbesti de "masina de epoca", banuiesc ca te referi la o masina din anii 1920-1950, care este intr-o stare perfecta si nu la o Dacie din 1970-1980 si ea este tot din epoca dar de "aur".
Cu siguranta ca daca ai o masina de "epoca" din anii 1920-1950 intr-o stare impecabila o sa ti se faca asigurare. Probabil esti si membru al unei asociatii de posesori de astfel de masini care pot sa te consilieze si mai bine intr-o astfel de chestiune.
Bafta!
Decamdata, nu exista in legea asigurarilor reglementari speciale referitoare la masinile de epoca, denumite in doctrina ca fiind acele ehicule istorice pentru care perioada trecută de la încetarea fabricaţiei tipului respectiv de vehicul (care a utilizat acelaşi tip de caroserie şi acelaşi tip de motor) este de cel puţin 30 de ani. Vehiculele istorice pot fi originale, restaurate şi reconstruite, sens în care deţinătorii lor vor obţine un atestat de vehicul istoric, emis de către autoritatea naţională a FIVA (Federaţia Internaţională a Vehiculelor Istorice) în România, Retromobil Club România. Pentru vehiculele istorice, Registrul Auto Român eliberează CIV dacă vehiculul deţine un atestat de vehicul istoric şi dacă el corespunde în ceea ce priveşte verificarea stării tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la data fabricaţiei. Registrul Auto Român menţionează în CIV eliberate vehiculelor istorice textul "Vehicul istoric". Totuşi, dacă Registrul Auto Român constată că un vehicul cu atestat de vehicul istoric nu îndeplineşte condiţiile necesare pentru încadrarea în această categorie, nu eliberează CIV. De asemenea, tot pe baza atestatului de vehicul istoric se va înscrie textul "Vehicul istoric" şi în CIV deja eliberate pentru vehiculele istorice înmatriculate în România.

Banuiesc ca, odata inregistrat la Retromobil Romania, in caz de dauna, veti putea discuta valoarea reala a acelui vehicul fara probleme.
Puteti vedea si alte informatii aici:
[ link extern ]
adica daca nu m-am inregimentat in vreo asociatie nu am cum sa-mi repar masina daca ma lovit un bou ..........cu carnet?
Asta da lege.
Adica daca nu am pe CIV vehicol istoric .......imi pierd propietatea?
Incercati si o negociere cu un asigurator care sa accepte asigurarea CASCO a masinii, la valoarea care va satisface(intocmita de un evaluator autorizat).
In privinta RCA, polita se poate elibera numai daca masina este inmatriculata.
oricat de revoltat ati fi, e normal sa existe o lege care sa autorizeze o anume institutie abilitata sa faca o departajare dintre toate masinile iesite din uz, dacii de 20,25 de ani, etc. de masinile de epoca pentru care erxista pasionati din toata lumea, incep sa fie si la noi, nu?
Va redau mai jos textul de lege pe care l-am citat in mesajul anterior:

ORDIN nr.1.700 din 12 octombrie 2005
al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului privind modificarea şi completarea Reglementărilor privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003, cu modificările şi completările ulterioare
Textul actului publicat în M.Of. nr. 935/20 oct. 2005

În temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) lit. i) şi ale art. 50 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.109/2005 privind transporturile rutiere, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin:

Art. I. - Reglementările privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr.211/2003, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.275 şi 275 bis din 18 aprilie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

- Punctul 2 al capitolului V va avea următorul cuprins:

"2. Vehiculele istorice sunt cele pentru care perioada trecută de la încetarea fabricaţiei tipului respectiv de vehicul (care a utilizat acelaşi tip de caroserie şi acelaşi tip de motor) este de cel puţin 30 de ani. Vehiculele istorice pot fi originale, restaurate şi reconstruite, sens în care deţinătorii lor vor obţine un atestat de vehicul istoric, emis de către autoritatea naţională a FIVA (Federaţia Internaţională a Vehiculelor Istorice) în România, Retromobil Club România. Pentru vehiculele istorice, Registrul Auto Român eliberează CIV dacă vehiculul deţine un atestat de vehicul istoric şi dacă el corespunde în ceea ce priveşte verificarea stării tehnice,
având în vedere caracteristicile tehnice de la data fabricaţiei. Registrul Auto Român menţionează în CIV eliberate vehiculelor istorice textul «Vehicul istoric». Totuşi, dacă Registrul Auto Român constată că un vehicul cu atestat de vehicul istoric nu îndeplineşte condiţiile necesare pentru încadrarea în această categorie, nu eliberează CIV. De asemenea, tot pe baza atestatului de vehicul istoric se va înscrie textul «Vehicul istoric» şi în CIV deja eliberate pentru vehiculele istorice înmatriculate în România."

Art. II. - Regia Autonomă "Registrul Auto Român" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Bucureşti, 12 octombrie 2005.
Nr. 1.700.

Alte discuții în legătură

Atestarea vehiculelor istorice ar trebui făcută de către registrul auto roman nu de către un club de vehicule istorice. GHEORGHIU RAMIRO GABRIEL GHEORGHIU RAMIRO GABRIEL Exista un club de vehicule istorice, atestat de F.I.V.A. , Federația Internațională a Vehiculelor Istorice care emite atestatele de vehicule istorice și nu ... (vezi toată discuția)
Inmatricularea unei masini radiate. nistick nistick Buna ziua, Vreau sa cumpar o masina inmatriculata de la cineva. Eu doresc sa o iau de la proprietar radiata. Si sa o inmatriculez mai tarziu dupa ce este ... (vezi toată discuția)
Rca dauna totala/valoare de nou auto/intrerpretare ordin csa 14/2011 isva1001 isva1001 Buna seara Sunt implicat intr-o speta de dauna totala cu o firma de RCA f cunoscuta. Am un VW Passat din 1994 1.9 TD 55KW si au spus ca nu pot ... (vezi toată discuția)