Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Intrebare:
Este posibila inlocuirea unui autoturism cumparat de nou, aflat inca in perioada de garantie, cu defect de fabricatie pe care dealer-ul nu il poate repara dupa multiple incercari?
Speta pe larg:
Salut. Am cumparat un autovehicul Citroen nou de la o reprezentanta din Bucuresti. Am primit garantie 5 ani la momentul achizitiei, din care au trecut 2 ani. Masina are 4 intrari/iesiri din service pentru reparatia unui defect al directiei (zgomote metalice la viraje + ruleaza nesigur, tremurat). Au fost schimbate piese importante, cum ar fi coloana volanului, caseta de directie, planetarele complete stanga/dreapta, arcurile, dar problema nu a fost remediata. Timpul total petrecut in service cu aceste patru intrari/iesiri este de 10 zile lucratoare iar timpii de asteptare pentru comandarea pieselor... aproximativ o luna pentru fiecare piesa mentionata. In acest moment masina este in service a 5-a oara, unde sta de alte 15 zile. I-au fost schimbate acum si amortizoarele dar problema tot nu a fost remediata. Nu o voi mai ridica din service pana la momentul remedierii defectului insa acest moment pare ca nu o sa mai vina. Este clar ca reprezentanta nu gaseste problema. In opinia mea, autovehiculul are un viciu de fabricatie. Dupa atat de multa asteptare si atatea incercari, imi doresc sa inchei acest stres si vreau sa cer inlocuirea masinii cu una noua sau restituirea banilor (deloc putini, aprox 17K EUR).
Ati mai intalnit astfel de spete cu autovehicule si aveti cunostiinta de modul in care s-au finalizat? Legea care guverneaza garantia unui cuptor cu microunde se aplica la fel si pentru autovehicule? Cum imi recomandati sa procedez mai departe pentru inlocuirea masinii sau restituirea banilor?
Cred ca inlocuirea unui autovehicul defect din fabrica poate fi o speta de interes pentru comunitate, nu doar pentru mine.
Are cumnata-mea un C3, 1.4HDI, cu aceeasi problema. A bagat o groaza de bani, a rezolvat si nu prea. Intre timp s-a obisnuit cu hachitele masinii, o calca, dintr-o suta n-o lasa!
mircea1986
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Dupa 3 saptamani in service si depunerea unei reclamatii scrise, cei din service-ul Citeoen sustin acum ca au gasit sursa problemei, o contragreutate care batea in cutia de viteze automata si pe care au stabilizat-o.
Asadar, la a cincea intrare in service, dupa ce au schimbat degeaba toate piesele majore enumerate mai sus, au “rezolvat” problema fara sa mai schimbe in final nicio piesa.
Realitatea este ca nu am incredere in aceasta ultima reparatie iar masina a fost deja desfacuta de atatea ori… degeaba. Pot refuza aceasta ultima reparatie si pot cere banii inapoi?
Buna seara,
Nu aveți posibilitatea să solicitați restituirea banilor, atâta timp cât mașina a fost reparată în garanție fără plata din partea dvs.
Succes!