avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 375 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum aflu numele administratorului și cum îl oblig ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum aflu numele administratorului și cum îl oblig să își facă treaba?

Mă confrunt cu o situație ciudată. Încerc să remediez (de ani de zile) o avarie la o țeavă de scurgere care produce inundații și din cauza faptului că asociația de proprietari nu se mai întrunește, iar președintele nu se mai ocupă de aceste convocări, fiind doar cu numele pe hârtie, nu reușesc să remediez problema.

De aceea, am fost îndrumat să îl contactez pe administratorul imobilului. Problema este că NU SUNT SIGUR că numele care apare pe listele de plată în dreptul funcției „Administrator” (o instituție de stat) este și administratorul imobilului (mi s-a explicat că una este să existe un administrator local, desemnat în cadrul asociației și alta este să fie un adminstrator instituțional - pot exista ambii în paralel?). În clipa de față nu reușesc să intru în posesia acestei informații, deși am trimis un număr considerabil de e-mail-uri, către primărie, presupusa instituție care administrează blocul, etc.

Așadar: Cum aș putea afla care este numele administratorului imobilului în care locuiesc? - în condițiile de mai jos:

1. am trimis e-mail către presupusul administrator pentru a-i solicita să repare problemele, dar mi-a răspuns că nu este treaba lui și m-a îndemnat să mă adresez administratorului imobilului în care locuiesc. Partea amuzantă este că pe listele de plată, în dreptul funcției „Administrator” apare numele acestei instituții care m-a îndemnat să mă adresez administratorului imobilului (este ca într-un roman de Kafka), de aceea supun atenției dumneavoastră această situație.

2. am trimis scrisoare recomandată către președintele administrației de proprietari prin care l-am rugat să intervină. Nu mi-a răspuns nici el.

Există vreo instituție căreia mă pot adresa și care are obligația de a-mi furniza această informație, anume care este numele administratorului imobilului? Care ar fi procedura pe care ar trebui s-o urmez și care mi-am maximiza șansele de a afla această informație?

În final: care ar fi soluția legală prin care să-i forțez pe cei responsabili să intervină și să rezolve problema?
Vă mulțumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 7 Septembrie 2022
Catalin.A., utilizator
Cel mai recent răspuns: Alexandru Surcel , Avocat 09:37, 9 Septembrie 2022
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Solutia legala e sa faceti o reclamatie la primarie , pentru neindeplinirea atributiilor de catre presedinte, conform art. 102 alin 1 litera e din legea 196/2018 si sa solicitati primariei ca acel compartiment de indrumare si control sa va lamureasca in privinta doleantelor dvs. Presupun ca in primarie exista macar o persoana care sa indeplineasca atributiile compartimentului ce e mentionat la art. 10.

Administratorul este, in principiu, un angajat, persoana fizica sau juridica, cu contract. Presedintele trebuie sa ofere explicatii, conform art. 28 din aceeasi lege.
[ link extern ]
Ultima modificare: Miercuri, 7 Septembrie 2022
latka, utilizator
Vă mulțumesc din suflet pentru timpul acordat și pentru răspunsuri. Din păcate, mă tem că problema este mai complexă. Motivele sunt:

1. Deja am trimis e-mail-uri către primărie (registratură, cabinet primar, serviciul termoficare, etc) dar nu mi-au răspuns cu privire la numele administratorului.

2. De asemenea, mă tem că răspunderea președintelui este limitată. Bineînțeles, poate fi reclamat dar mie nu-mi rezolvă problema. Explicație: dacă administratorul este cel care apare în prezent pe listele de plată, atunci este o firmă aflată în directa subordonare a primăriei, se înțelege deci de ce sunt în această situație delicată și de ce am postat mesajul de mai sus - practic am ajuns să cer informații de la instituțiile direct responsabile, iar acestea nu mi le oferă.
Incerc sa inteleg, dar nu merge.
In ce tara traiti ? Localitatea, forma de organizare...
Parca incercati sa faceti misto de noi.
La noi, orice persoana, proprietar, chirias sau ce-o mai fi el, stie cum se cheama asociatia din care face parte .Stie pentru ca vrea sa stie cine ii asigura utilitatile si unde achita costurile repartizate pe lista de plata, iar persoanele nominalizate pe lista de plata sunt persoane reale si care raspund la problemele ridicate de proprietari.
Daca locuiti in blocuri ANL, atunci este clar ca Primaria/Cons. Local sunt cei care sunt raspunzatori de toata activitatea si de aceea, daca baietii nu raspund la telefoane , mailuri, etc., trebuie sa mergeti in audienta la primar, dar nu singur. Eu as mai apela si la alti vecini, care in mod sigur mai au si ei cate o problema, i-as convoca si cu grupa mare va programati in audienta. Intocmiti un material scris cu toate problemele dvs. Vedeti ca la nivelul primariei fiinteaza un serviciu / birou care se ocuopa doar cu problemele asociatiilor de proprietari. Puteti incerca si acolo.
Ar mai fi o solutie - PRESA scrisa si vorbita... TV, etc. - banuiesc ca aveti asa ceva in urbe ?
Succes!
Ultima modificare: Miercuri, 7 Septembrie 2022
Adam Grecu, utilizator
Stimate domnule, dacă fie și pentru o secundă v-ați pune problema că întreaga descriere pe care am făcut-o mai sus este absolut reală, ați da dovadă de un dram înțelegere și poate de empatie. Știu, este posibil să cer prea mult, dacă nu treci printr-o experiență specifică, nu ai cum s-o înțelegi și ești mai degrabă înclinat să o expediezi comod cu mesaje asemănătoare introducerii pe care ați făcut-o dumneavoastră.

Și dacă ați înțelege că am fost nevoit să postez mesajele de mai sus mânat fiind de confruntarea reală cu absurdul unei situații care nu ar trebui să mire pe nimeni într-o țară în care grotescul este la el acasă, mai ales în chestiuni în care sunt implicate firme și firmulițe care au căpușat ani la rând administrația locală, atunci ați înțelege și cât de nocivă este deschiderea mesajului dumneavoastră. Plus că veniți cu soluții prescriptive, adică faceți referire la ce AR TREBUI SĂ se întâmple dar uite că realitatea este alta și nu se întâmplă (eu de aici am pornit topicul).

Bineînțeles că mass-media îmi poate fi un aliat la un moment dat (dar credeți că-i pasă unui primar, care deja este urmărit în mai multe dosare penale de corupție deschise pe numele său, că o firmă aflată în directa-i subordine își face de cap într-o astfel de situație?) și bineînțeles că instanțele judecătorești vor fi punctul terminus în acest caz (probabil că, aplicând acest filtru rațional, veți înțelege și de ce am nevoie de o confirmare a existenței administratorului).

În final, aveți ceva concret, inteligent și de efect de adăugat sub formă de soluție legală pentru situația dată, indiferent dacă credeți sau nu în veridicitatea celor prezentate? Vă mulțumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 7 Septembrie 2022
Catalin.A., utilizator
Nu sunteti "singur pe lume" :
www.avocatnet.ro/forum/discu...
Insa nu veti rezolva problema prin mijloace obisnuite, asa ca nu stiu daca va ajuta prea mult discutiile pe aici. Si da, daca veti fi mai multi (presupun ca sunt si vecinii in aceeasi situatie dilematica) aveti mai multe sanse in orice ati intreprinde.
Ultima modificare: Joi, 8 Septembrie 2022
latka, utilizator

Alte discuții în legătură

Liste de intretinere contestate Dominique Popescu Dominique Popescu Buna ziua, Va rog sa ma indrumati in urmatoarea problema. Am sesizat administratorului asociatiei de proprietari faptul ca listele de intretinere erau ... (vezi toată discuția)
Unde reclam administratorul? CRISTIAN N-I CRISTIAN N-I buna ziua ,cum trebuie sa procedez daca vreau sa trimit/depun o sesizare scrisa in privinta domnului administrator ,fiind nemultumit de activitatea lui ... (vezi toată discuția)
Salut tuturor. am o problemă cu proprietarul de la apartamentul ... CosminGabriel93 CosminGabriel93 Salut tuturor. Am o problemă cu proprietarul de la apartamentul de sub apartamentul meu. Dânsul a făcut unele renovări prin apartament și cel mai ... (vezi toată discuția)