avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 586 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... Pensionare anticipata personal feroviar siguranta ...
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

Pensionare anticipata personal feroviar siguranta circulatiei

Va salut.
Sunt inginer material rulant cale ferata. Am 61 de ani, peste 35 ani stagiu de cotizare. Am lucrat si lucrez in domeniul feroviar, astfel:
La ICPTT (6 ani , inginer stagiar, cercetator stiintific) in domeniile: dinamica rularii, piese si boghiuri vagoane, structuri portante vagoane, incercari pe standuri si poligoane)

la REFER RA care a inlocuit ICPTT prin absorbtie/reorganizare (5 ani cercetator stiintific) domeniile: dinamica rularii, piese si boghiuri vagoane, structuri portante vagoane, incercari pe standuri si poligoane).

la AFER (24 de ani expert) evaluarea conformitatii piese componente si vehicule de cale ferata.
Consider (nu doar eu) ca activitatile de mai sus prin natura lor se incadreaza in siguranta circulatiei feroviare.

Legea personalului feroviar nr. 195/2020 prevede ca personalul feroviar se poate pensiona anticipat cu max 5 ani fara penalitati daca a implinit 60 de ani, stagiul de cotizare 35 ani si cumulat 30 de ani in siguranta circulatiei.

In cazul meu sunt acoperiti 24 de ani la AFER ca expert (vezi poz 13 din tabelul cu functii/meserii conf ORDIN MT nr. 1561 din 13 septembrie 2022).

Pentru perioadele inainte de infiintarea AFER (ICPTT, INCERTRANS, REFER RA) in care activitatea (meserie/functie) a fost identica sau chiar mai complexa decat cea de (expert) la AFER:
- este dreptul/obligatia legala a AFER (ca urmasa a societatilor mentionate) sa aprecieze/incadreze (prin adeverinte de ex.) activitatea mea anterioara infiintarii AFER, ca activitate feroviara in siguranta circulatiei ?