Buna ziua,
Am trimis la judecatorie, prin intermediul emailului, o plangere contraventionala pentru anularea unei amenzi aplicata de IJJ Constanta.
Odata cu aceasta am trimis si copie proces verbal constatare contraventie, copie CI, dovezile pe care le-am mentionat in plangere si dovada taxei de timbru.
Absolut toate in format PDF si semnate cu semnatura electronica calificata (certificat digital calificat), cf. deciziei ICCJ nr. 520/2019 din 7 martie 2019.
Relativ rapid, a fost publicat si dosarul dar cu numele intimatului mentionat gresit.
Am trimis cerere de indreptare eroare materiala - asa cum m-a sfatuit un Domn avocat de pe acest forum - la care am anexat din nou plangerea contraventionala pt. anulare proces verbal si copie a procesului verbal de constatare a contraventie din care reiesea numele intimatului. Din nou, toate semnate cu semnatura electronica calificata.
Mi-a fost acceptata cererea de indreptare si a fost modificat numele intimatului in dosarul publicat pe portalul judecatoriei.
Dupa cateva zile, am primit urmatorul mesaj email de la completul de judecata:
"Aveți obligația de a îndeplini următoarele obligații, în termen de 10 zile de la primirea comunicării, sub sancţiunea anulării cererii, în condițiile art. 200 alin. 4 C.pr.civ.:
1. să depuneți:
a. cererea de chemare în judecată în 2 exemplare semnate olograf sau purtând semnătură electronică, în condiţiile legii.
b .înscrisurile doveditoare în 2 exemplare certificate pentru conformitate cu originalul"
Atat la pct. a) cat si b) nu inteleg daca instanta procedeaza legal solicitand totul in 2 exemplare tinand cont ca poate face oricate copii fizice/pe hartie doreste de pe fisierele PDF trimise de mine pe care oricum eu le voi achita la final (nu ma intereseaza cheltuielile de judecata) si cu ce ar ajuta-o daca as trimite 2 fisiere cu nume diferite (ex. plangere contraventionala nr. 1 si plangere .... nr. 2) dar cu acelasi continut tinand cont ca oricum vor folosi unul singur cand vor imprima copii fizice sau ca pot redirectiona catre NNNN destinatari un singur fisier.
Mentionez din nou ca eu am trimis toate documentele in format PDF cu semnatura electronica calificata, intr-un singur exemplar.
In cazul pct. b) nu inteleg daca instanta procedeaza legal solicitandu-mi sa mentionez de mana pe inscrisuri "conform cu originalul" si sa semnez de mana atat timp cat am trimis instantei acele inscrisuri semnate cu semnatura electronica calificata care certifica faptul ca eu le-am semnat/le confera autenticitate. Care mai este rolul semnaturii electronice calificate daca instanta trece peste Decizia ÎCCJ nr. 520/2019 din 7 martie 2019?
(daca am inteles gresit ca "certificate pentru conformitate cu originalul" inseamna sa scriu conform cu originalul si sa semnez, va rog sa ma corectati)
As aprecia daca cineva m-ar putea lamuri cum trebuie tratata solicitarea instantei ref. la:
- cererea documentelor (cerere chemare judecata si inscrisuri doveditoare) in 2 exemplare
- inscrisurile "certificate pentru conformitate cu originalul"
Multumesc
P.S. - nu imi este greu sa pun in practica ceea ce solicita instanta dar in acelasi timp vreau sa invat cat mai mult tinand cont ca am primit si achitat deja 3 amenzi aplicate abuziv fara a le contesta
P.P.S. - "Decizia ÎCCJ nr. 520/2019 din 7 martie 2019 - În urmă dezbaterilor, Instanță supremă a statuat că în situația în care o parte înțelege să transmită instanței cereri în format electronic “existenţa semnăturii scanate a semnatarului nu este suficientă”, semnătura electronică calificată “conectează identitatea electronică a semnatarului cu documentul digital, neputând fi copiată de pe un document digital pe altul, fapt ce conferă documentului autenticitate” și “oferă instanței o garanție a faptului că mesajul sau documentul digital este creat de către persoană care l-a semnat, iar conținutul mesajului sau documentului digital nu a fost modificat de la data emiterii”."
Cel mai recent răspuns:
Lucian P. , utilizator
00:19, 26 Mai 2023