avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 622 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... factura neplatita, abuz de incredere
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

factura neplatita, abuz de incredere

suntetzi amabili sa ma sfatuizi si p mine intr-o chestiune....?

am facut gresala sa imprumut unui "amic" unul din abonamentele mele connex, iar acel "amic" sa refuze plata convorbirilor efectuate de dansul.suma datorata este de 15 milioane, in prezent ajungandu-se la 25 milioane cu penalizari adaugate.nu am primit nici o somatie pentru tribunal,dar ma amenintza cu judecata, iar penalizarile se inmultesc uimitor de rpd...mentzionez faptul k sunt student,nu am nici un venit,nici o proprietate imobiliara, apart p care este intocmit contractul e trecut p numele parintzilor.am inteles ca voi fi contactat in curand de o firma de recuperari si k exista posibilitatea sa-mi ia din lucrurile din casa (frigider,masina de spalat,computer).vreau sa stiu in ce masura este adevarat. daca dovedesc k nu eu am fost cel care a vb de suma respectiva pot castiga?este admisa proba aceasta sau nu are nici o relevantza cine a vb, cel tras la raspundere este titularul?problema e ca, si daca pot dovedi, cel care a efectuat convorbirile respective este minor!deci....care ar putea fi solutzia?de ce sa platesc o suma p care nu am de unde sa o scot si p care nu o datorez eu practic?!
multumesc

p.s.:desi cred ca pe cei de la connex nu-i imbuneaza deloc, in decurs de 8 ani am avut 5 abonamente p care le-am platit mereu la timp fara sa intarzii o singura zi !

------------------

marius priala
Cel mai recent răspuns: bortosc , utilizator 21:06, 6 Octombrie 2006
ok. In primul rand connex te va urmari pe tine ca titular al contractului. Cand se va ajunge in instanta tu poti sa aduci drept dovada a bunei tale credinte dovezile cu privire la cele 5 abonamente pe care le-ai platit mereu la timp si sa faci o cerere de chemare in garantie a celui caruia i-ai imprumutat abonamentul si cu martori si desfasuratorul de la telefon sa dovedesti ca el e cel care a foslosit tel.
ok. In primul rand connex te va urmari pe tine ca titular al contractului. Cand se va ajunge in instanta tu poti sa aduci drept dovada a bunei tale credinte dovezile cu privire la cele 5 abonamente pe care le-ai platit mereu la timp si sa faci o cerere de chemare in garantie a celui caruia i-ai imprumutat abonamentul si cu martori si desfasuratorul de la telefon sa dovedesti ca el e cel care a foslosit tel.
Oricum executarea, respectiv sa-ti ia ce e de luat din casa nu o pot face "recuperatorii" fara un titlu executoriu, respectiv o hot judecatoreasca investita cu formula executorie.
Din pacate, pe tine te vor executa, asa este.
Tu te poti intoarce in regres impotriva prietenului - adica sa-i ceri ce ai dat in locul lui, insa ai dificila dovada de a proba faptul ca i-ai dat abonamentul, ca el l-a folosit, ca nu tu ai beneficiat de serviciile Connex.
Faptul ca ai 5 abonamente si esti cu toate la zi?! Nerelevant, sorry...:( Este uzanta pe care o folosesc "taparii": sunt de buna credinta la 2-3 afaceri, iar la urmatoarea - o mare teapa.
Si chiar daca-i obtine obligarea amicului la plata milioanelor, se va pune problema daca ai ce sa-i executi?! Daca si el e la fel ca tine - student cu telefoane dar fara bani... va fi cam greu sa-i mai vezi vreodata.
Asa ca ia-ti masuri de pe acum. Nu astepta citatia care, iti spun eu, va veni...
Subscriu la cele spuse de ne_nicku. Paralel cu latura legala, mi-as permite sa va dau un sfat.

M-am confruntat acum cativa ani cu o situatie similara... Pana la urma, debitorul s-a hotarat sa achite valoarea facturilor restante. Partea interesanta apare aici: in urma negocierilor cu firma de telefonie, s-a renuntat la penalitati, suma datorata a fost redusa si a fost acceptata ideea unei plati esalonate. Va sfatuiesc sa explorati si aceasta varianta, poate reusiti sa reduceti cat de cat suma pe care trebuie sa o platiti.
si renuntati la abonament cat inca mai este timp. :)

Alte discuții în legătură

Factura orange mirceapopa69 mirceapopa69 Daca i-am dat cuiva un telefon, fara sa stiu ca avea in el o cartela de la un abonament, iar el a vorbit de multe milioane, mai pot face ceva? multumesc (vezi toată discuția)
Abuz de incredere cipin85 cipin85 am si eu nevoie de ajutor. i-am facut unui coleg de facultate abonament pe numele meu. timp de 2 luni a platit facturile..care erau destul de mari..cam 4-5 ... (vezi toată discuția)
Abonament cumparat martzianu martzianu Buna ziua. Am si eu o intrebare.... Zilele trecute, am cumparat un abonament vodafone de la un bisnitar (poti vb pana se inchide) Se poarta in ziua de ... (vezi toată discuția)