avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 723 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... repartizarea cheltuielilor la asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

repartizarea cheltuielilor la asociatia de proprietari

Buna ziua.de 2 luni pun aceeasi intrebare si primesc raspunsuri diferite....va cer ajutorul! De ce administratorul asociatiei mele repartizeaza salariile femeilor de serviciu pe nr. de persoane,daca legea 230 spune ca se aplica cota indiviza la salariile personalului ANGAJAT sau contractat al asociatiei .De asemeni tot la nr. de persoane pune si viramentele aferente salariilor si comisionul datorat la C.E.C. Cum este corect? va multumesc anticipat
Eu cred ca FAPR poate emite regulamente aplicabile asociatiilor care fac parte din federatie, dar care nu ar trebui sa contravina legislatiei.
Activitatea persoanei care se ocupa de curatenie nu se rezuma numai la maturat/spalat holul de la intrarea in cladire, loc pe unde trec toti locatarii.
Sunt blocuri care au geamuri la fiecare etaj, usi la ghena de gunoi, tubulatura de gunoi, cazane de colectare a gunoiului menajer, scara care pe masura ce urca este folosita de un numar tot mai mic de locatari sau chiar deloc- utilizand liftul, lift pe care cei de la parter sau etaj 1 nu il folosesc,spalatorii, uscatorii, etc.
Legiuitorul, poate, a avut in vedere faptul ca fiecarui proprietar ii revine o cota indiviza din toate aceste dotari si chiar nefolosite, ii revine si obligatia de a le intretine.
Multumesc Dl cu userul "adriantot" pentru raspuns.
Intradevar H.G. nr. 1.588/2007 (M.O. nr. 43/08.01.2008) - pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari. este in vigoare si aceasta complica situatia.
Am sunat astazi la FAPR si mi-au spus citez
" desi legea este foarte ambigua si poate fi interpretata diferit ei predau cursantilor si spun tuturor sa repartizeze cheltuielile pe numar de persoane intrucat :
FAPR considera ca la articolul 44 nu specifica salariul femeii de servici(operator ecologic) intre enumerarile de salarii ci numai "cheltuieli pentru curatenie" adica matura,detergent si alte consumabile.Articolul 44 este si singurul care poate fi interpretat pentru ca nu este clar in favoarea cazului 1 de repartizare a cheltuielilor de curatenie pe cota indiviza(si interpretarea favorabila numai daca crezi ca femeia de servici e si ea consumabila) :">
Articolul 34 e clar in favoarea cazului 2 adica repartizarea cheltuielilor pe numarul de persoane daca femeia de servici colecteaza deseuri menajere sau le transporta la ghena sau muta pubele de la locul lor la locul de ridicare .
La articolul 37 zice ca "Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc în condominiu si nu pot fi individualizate" atunci ele se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitatii în cladire în luna pentru care se calculeaza lista de plata.(deci deasemenea clar in favoarea cazului 2 de repartizare a cheltuielilor de curatenie pe numarul de persoane.)
Si e logic ca aceste cheltuieli de curatenie sunt determinate de oamenii care locuiesc si nu de cei absenti.
La finalul aricolului 37 apare si alta posibilitate adica cazul 3 la libera alegere Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileste
printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.


In concluzie noi la FAPR consideram ca exista 3 articole la problema cheltuielilor de curatenie si 2 din ele in favoarea repartizarii acestora pe persoana ,1 la libera alegere si unul desi neclar in favoarea repartizarii pe cota indiviza.
La randul nostru FAPR la aparitia H.G. nr. 1.588/2007 am solicitat la Ministerul Administratiei lamuri si ni s-a spus sa mergem in continuare pe cheltuieli la curatenie si salariul femeii de serviciu pe persoana. intrucit ei asa considera ca reise din lege si din formularele emise de ministerul de finante nr (si aici nu am mai retinut) dar cred ca a zis 1969 reise acelasi lucru adica cheltuieli pe persoana
Si dupa cum veti gasi in manualulele FAPR de anul acesta si a inceput sa imi enumere 1 Manualul administratorului de imobile,2Manualul asociatiei de proprietari 3 Manualul 100 intrebari - 100 raspunsuri, cheltuielile de curatenie se impat in 2 cheltuieli de int si chelt de ext si toate se calculeaza pe numarul de persoane.

Desi ma asteptam sa nu raspunda nimeni la telefon si desi nu credeam ca chiar imi face legatura la cineva care este de specialitate eu unul sunt multumit de raspunsul primit.

Cum ar trebui sa repartizez eu salariul femeii de servici tinind cont ca este vorba de un bloc nou, unde sunt 2 scari identice, cu etaj 1 si 2 si mansarda fara parter si una aproape identica dar si cu apartamente la parter,iar toate apartamentele au o sufrafata totala diferita si nu sunt 2apt identice ca suprafata.Din totalul apartamentelor sunt vandute doar jumatate .Femeia de servici vine si ridica pungile cu gunoi si le cara la tomberoane in afara blocului,apoi se apuca de maturat si dat cu mopul apoi pe afara in fata blocului si in lateral la tomberoane si o data pe luna ar trebui sa stearga si geamurile ,.pervazul si ramele tablourilor.(mentioanez ca ideea cu caratul pungilor, care se dau afara la usa sau jos la scara numai intre orele stabilite,pentru a nu fi inestetice vizual si a nu fi rupte de veverite caini sau pisici a fost ideea unei vecine care a locuit 20 ani in America si acum a revenit.Dansa a considerat ca de 5 milioane femeia de servici nu face mai nimic si cam avea dreptate.

Conform H.G. nr. 1.588/2007Art.34 SECTIUNEA a 2-a
Repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane cuprinde si colectarea
deseurilor menajere si nu este vorba de ridicarea gunoiului de catre firma de salubritate unde contractul este clar pe numar de persoane in general iar rareori pe cantitate (nr pubele,etc) .
Dar conform art 44 "cheltuieli pentru curatenie" ar putea include si cheltuielile cu salariul femeii de servici.

Nu de alta dar daca se gaseste vreun locatar sa ma dea in judecata cum rapund??Mai ales ca nu primesc vreun ban pentru serviciile facute intrucat sunt si eu locatar acolo si eram singurul certificat de la sine datorita studiiilor si nu de FAPR .
Proprietarul celor nevandute deja isi blesteama zilele ca dotat blocul cu o centrala de bloc si a trebuit sa plateasca la caldura si pentru apartamentele sale desi nu sta nimeni in ele.Daca pun salariul femeii de serviciu pe cota indiviza ar trebui sa ii pun si lui si nu prea ii convine mai aleas ca la scare 3 nu are vandute decat 4 apartamente.

Apropo diferenta de apa dintre repartitorul general si repartitoarele individuale(in cazul in care toti au repartitoare) cu o repartizati?Sau mai bine zis cum credeti ca ar fi logic sa o repartizati?
Pe cota indiviza sau proportional cu consumul ?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri si comentarii desi prevad ca Dl moderator ADRIANTOT o sa fie clar impotriva repartizarii cheltuielilor de curatenie(adica si salariul femeii de servici) pe numarul de persoane.
Eu unul consider ca asa este logic ca repartizarea cheltuielilor de curatenie sa fie pe persoane desi nu intotdeauna corect.
Ultima modificare: Joi, 28 Octombrie 2010
w_v_w_v, utilizator
Daca mergeti dupa logica dv. procedati ca atare si in cazul pierderilor de apa.
Impartiti cheltuielile blocului dupa logica dv.
De ce ne mai intrebati pe noi? Felul cum impartiti salariul femeii de serviciu este o bagatela in raport cu celelalte costuri de intretinere.
Intrebati la FAPR si cum sa impartiti pierderile de apa si va vor raspunde tot in logica lor si dv. o veti aplica dupa logica dv.
Sa inteleg ca sunteti suparat adin cauza orei tarzii sau cum?

Restul cheltuielilor mi se par foarte simplu de repartizat.VA intrebam ca principiu.
Repartizarea cheltuielilor de curatenie sunt intradevar neclar precizate si intradevar consider ca un apartament cu mai multe persoane face mai multa mizerie decat un apartament cu mai putine persoane.
Restul intradevar mi se par simple desi nu sunt intotdeauna corecte.
Pai asa, in aceeasi logica, si ascensorul se strica mai des din cauza ca este folosit de mai multe persoane de la un apartament sau altul......

Persoanele care sunt mai multe intr-un apartament sau altul fac mizeria in casa lor pentru ca acolo locuiesc. Cum puteti dv. cuantifica cata mizerie fac oamenii care trec pe hol sau intra in bloc? Poate ca intr-un apartament stau 4 persoane din care 2 batrani care nu ies afara decat o data la cateva zile, poate ca in apartamentul cu pricina sta un om bolnav la pat.....sau intr-alt apartament sta o familie cu 1 copil mic care ies din apartament de cateva ori pe zi.
E foarte usor sa te gandesti ca 4 persoane aduc mai mult noroi pe talpi decat 3 persoane. Dar asta nu e legat neaparat si de identitatea persoanelor ca sa poti lega mizeria de un anumit apartament sau altul.
Daca eu ies din casa de 10 ori pe zi, iar vecina mea iese o data pe saptamana, ca e bolnava, inseamna ca eu trebuie sa platesc de 70 ori mai mult la salariul femeii de serviciu decat vecina mea?
Daca tot vreti sa lucrati pe logica, apai adanciti problema....:)
Nu m-am suparat pe ora tarzie, intrucat pentru mine acum este devreme;)

Pierderile de apa se impart, conform instructiunilor ANRSC pe cota-parte indiviza, dar in cea mai mare parte a asociatiilor modul de impartire a lor se ia prin hotarare a AG sau decizie a comitetului executiv:
- pe cota-parte indiviza
- pe consum
- pe numar de persoane
sau
o combinatie ponderata intre doua sau toate aceste modalitati.
Ultima modificare: Joi, 28 Octombrie 2010
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Cum se plateste corect femeia de serviciu? dborsanu dborsanu Cum platiti femeia de serviciu? La noi discutia era sa se plateasca dupa cota-parte indiviza, adica cei cu 3 camere sa plateasca mai mult decat cei cu 2 ... (vezi toată discuția)
Calculul întreținerii Iuniik Iuniik Bună seara. Am și eu o întrebare in legătură cu repartizareA cheltuielilor intro asociație de locatari. La o primă ședință am hotărât să ... (vezi toată discuția)
Ce cheltuieli pot fi incluse la rubrica "cota indiviza/apartament" nicoleta_85 nicoleta_85 recent m-am mutat cu chirie intr-un bloc. am observat ca intretinerea pentru garsoniera in care m-am mutat este dubla fata de ce plateam pentru apartamentul ... (vezi toată discuția)