avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general PFA
Discuție deschisă în Contabilitate în general

PFA

bonurile fiscale mai mici de 100 ron trebuie sa fie insotite de factura fiscala?
Cel mai recent răspuns: Cornelia Tulpan , Contabil 15:00, 31 Ianuarie 2010
nu
Prin HG 105/2009 au fost abrogate prevederile HG 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora, precum si toate ordinele ministrului economiei si finantelor care au fost emise avand ca temei legal hotararea mai sus mentionata.

Au fost abrogate astfel si prevederile OMFP 293/2006 pentru modificarea OMFP 1714/2005 privind aplicarea prevederilor HG 831/1997.
In OMFP 293/2006 se prevedea ca bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale, si anume:
- bonul fiscal utilizat pentru justificarea TVA aferente carburantilor achizitionati in vederea desfasurarii activitatii;
- bonul fiscal emis de aparatul de marcat fiscal utilizat in activitatea de taximetrie;
- bonul fiscal care atesta plata prin cardurile bancare;
- bonul fiscal a carui valoare totala este de pana la 100 lei inclusiv,
sunt documente care stau la baza inregistrarii in contabilitate a cheltuielilor.

Abrogandu-se prevderile OMFP 293/2006 – nu mai avem limitare legata de valoarea bonului fiscala – cea de 100 de lei.
Insa, intrucat bonul fiscal emis de aparatele de marcat fiscale reprezinta doar document care atesta efectuarea platii – care se anexeaza Registrului de casa, pentru a putea inregistra in contabilitate cheltuiala platita cu bonul fiscal si a deduce respectiva cheltuiala la calculul impozitului pe profit trebuie sa avem un document justificativ.
Avand in vedere prevederile art. 6 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
Potrivit pct. 2 din Anexa 1 la OMEF 3512/2008, documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
- continutul operatiunii economice-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;
- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.
Inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a serviciilor prestate, achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, se poate efectua in urmatoarele conditii:
- se solicita furnizorului factura aferenta bunurilor livrate sau serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal;
sau
- se justifica cheltuielile efectuate fie prin documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate (nota de intrare receptie), fie cu alte documente cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.

In concluzie, numai daca avem justificarile precizate mai sus putem inregistra in evidenta contabila si deduce la calculul impozitului pe profit cheltuiala cu bunurile, serviciile, executiile de lucrari platite cu bon fiscal emis de aparatele de marcat fiscale sau cu cardul.

Astfel putem inregistra in evidenta contabila si putem considera deductibila la calculul impozitului pe profit cheltuiala in suma mai mica sau mai mare de 100 de lei ( intrucat limitarea a fost abrogata), achitata cu bon fiscal, daca se intocmeste un referat de necesitate, nota de intrare receptie, proces verbal de receptie, decont de cheltuieli, ordin de deplasare, in functie de fiecare situatie in parte, documente care trebuie sa fie aprobate de persoana care autorizeaza efectarea unor astfel de cheltuieli.


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli deductibile - pfa traducãtor sonia1978 sonia1978 Buna ziua! Am inceput demersurile pentru a deveni PFA, am o autorizatie de traducator. Am achizitionat cele doua stamplie (dreptunghiulara + rotunda), ... (vezi toată discuția)
Acte fiscale gabim112 gabim112 Buna ziua Ce acte intocmeste o firma daca vinde un produs unei persoane fizice? La vanzare produselor fabricate in firma emit factura pe care scriu cnp-ul ... (vezi toată discuția)
Limita valorica a bonurilor fiscale,deductibilitate ContSters176126 ContSters176126 am tot vazut fel de fel de pareri,dar stie cineva cu ce s-a abrogat OMFP 293/2006,care stabileste deductibilitatea bonurilor fiscale la suma de 100 lei;nu ... (vezi toată discuția)