avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 557 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Dreptul de retur al unui produs defect
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Dreptul de retur al unui produs defect

Buna ziua,

Am o nelamurire in privinta unei comenzi facuta cu ceva timp in urma, la distanta. Dupa o prealabila consultare telefonica si citirea specificatiilor produsului pe pagina producatorului, am facut comanda telefonic (nu au optiunea de comanda online standard).
Plata am facut-o prin transfer bancar, suma fiind destul de mare (este vorba despre o centrala termica, pretul fiind de circa 8000 RON).
Am primit pachetul prin curier, curierul nu m-a informat despre posibilitatea verificarii coletului. Abia in momentul in care am contractat instalatorul pentru montare, acesta a constatat ca centrala este defecta, avand carcasa stramba si ca nu poate fi montata pe perete (presupun ca a fost lovita in timpul transportului sau ambalarii). Nu as fi putut sa-mi dau seama de lucrul acesta, chiar daca as fi verificat coletul la primire.
Am optat pentru denuntarea unilaterala a contractului, si rambursarea sumei platite, anuntand vanzatorul de intentia mea. Acesta a refuzat din start aceasta varianta, desi legea imi permite. Am trimis centrala inapoi, cu cerere de retur semnata, in acelasi ambalaj, dupa care n-am mai primit niciun semn din partea lor.
In urma unui email prin care le-am reamintit de acest retur, acestia mi-au spus ca singurele variante sunt ori sa-mi trimita centrala inapoi, in aceeasi stare, ori sa mi-o trimita reparata, contra cost.
Mi-au explicat ca am pierdut dreptul de retur, conform OUG nr. 34/2014, articolul 20, si fiindca nu am "verificat" centrala la livrare (ei ar fi mentionat acest lucru in AWB, dar eu nu am fost anuntat nici de ei, nici de curier). Chiar daca as fi fost anuntat, nu cred ca ar fi fost posibil sa am un instalator pregatit sa piarda niste ore bune pentru a monta aceasta centrala si a verifica daca functioneaza, cu atat mai putin nu cred ca vreun curier ar fi fost dispus sa astepte finalizarea unei asemenea verificari. Repet, oricum nimeni nu mi-a spus ca pot verifica acest colet la primire.
Mi-au dat si un fragment din articolul 20 din OUG cu pricina, dar partial. Au invocat acest articol, spunand ca din momentul in care am primit coletul, toata responsabilitatea este transferata asupra mea, chiar daca produsul nu este functional/defect. Deci practic ei considera ca este vina mea ca am primit un produs defect si ca nu am dreptul de a-l returna.
Partea a doua a articolului spune ca riscul se transfera in cazul in care consumatorul a contractat transportatorul. In cazul meu nu se aplica, vanzatorul s-a ocupat atat de ambalare, cat si de transport, contractand firma de curierat.
Ce sanse credeti ca am de a-mi recupera banii?
Cel mai recent răspuns: cristiulian , utilizator 12:56, 16 Ianuarie 2024
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
La care doua legi va referiti?
"cine nu deschide ochii". Ma tem ca nu inteleg ce vreti sa spuneti. Nu aveam cum sa stiu, chiar daca as fi desfacut coletul, ca produsul este defect. Niciun curier nu ar fi stat ore intregi dupa mine, sa ma conving ca functioneaza.
Repet, eu am comandat un produs NOU, FUNCTIONAL. Practic nu am primit ce am comandat. Le-am cerut inlocuirea acestuia cu unul nou, iar ei au spus ca tot ce pot face este sa mi-l repare, CONTRA COST, sau sa mi-l trimita inapoi in starea in care e, respectiv defect/nefunctional.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
asa patesc si cei cu televizoarele, chiar de deschideti coletul, daca nu e spart ecranul nu se vede si curierul chiar nu sta sa il bagati in priza.
Nu am patit, dar au foat cazuri si pe forum. Astea nu se rezolva decat cu judecata.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ati scris ca instalatorul a găsit carcasa strâmbă. Acesta e un lucru observabil la prima vedere si ar fi fost un motiv consistent de refuz PE LOC. Curierul trebuie sa stea daca livrarea este cu verificare colet. El nu poate pleca fără semnătura olografa sau PIN-ul corespunzător.
"Ma tem ca nu înțeleg ce vreți sa spuneti": lucrul de care va temeți este următorul: in momentul predarii bunului, responsabilitatea trece in sarcina clientului/ beneficiarului, dupa caz.
Nu sunt un suporter al iresponsabilității furnizorilor si curierilor, însă am observat ca acest lucru este ajutat de atitudinea pasiva a clienților.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Eram OBLIGAT sa verific coletul la primire? Este vreo lege in sensul asta? Si NU, nu este "observabil la prima vedere" ca este o problema cu carcasa, se observa DOAR daca incerci sa o fixezi pe perete!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme legate de returul unui telefon cumparat. Silviu GHITA Silviu GHITA Buna ziua, In data de 16 noiembrie am achizitionat online de la Quickmobile (EURO RETAIL TECH SRL Baia Mare) un telefon SAMSUNG GALAXY NOTE 8, pe persoana ... (vezi toată discuția)
Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)
Drepturile vanzatorului persoana fizica online Malvina_S Malvina_S Buna ziua. Va deranjez cu o problema aparent banala, care insa a luat o intorsatura urata Saptamana trecuta am vandut un produs prin intermediul site-ului Olx. ... (vezi toată discuția)