avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 600 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Pierdere de apa
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Pierdere de apa

Buna ziua!
Am urmatoarea situatie. Stau la curte si caminul de apometru este in parcarea unui bloc. In urma cu cca 1 saptamana s a oprit apa. Am sunat la firma de distributie sa i intreb daca este vre o avarie. Mi au spus ca nu stiu. Dupa 30 min s a reluat furnizarea cu apa. Dupa 2 zile de la acest incident sunt sunata de la departamentul de facturare sa fiu rugata sa verific apometrul intrucat cel care a citit apometrul din cadrul firmei a inregistrat un consum ireal de mare, cca 1700m3. Nu aveam posibilitatea sa verific si i am rugat sa trimita ei pe altcineva in ziua urmatoare. S a deplasat un domn la locatie si a constatat ca intexul este real su un consum de 1700 m3. De asemenea domnul mi a comunicat ca a fost o avarie pe partea mea de teava, ca au reparat o in urma cu cateza zile si eu trebuie sa platesc acest consum.
Mentionez ca se observa montarea unei piese de metal pe teava care imi apartine legal si schimbarea sigiliului la apometru. Nu am fost informata nici o clipa ca ar fi avarie pe teava care imi apartine. Cand am intrebat unde s a dus atata apa, fiind vorba totusi de un volum enorm, mi s a spus ca in canalizare. Caminul are pe fund o teava de scurgere de 3/4 care probabil comunica cu canalizarea. Am citit prevederile legale care spun ca astfel de camine trebuie prevazute cu sifon. Cum au dimensionat teava de scurgere astfel incat sa permita pierderi uriase fara nici un semn/exteriorizare. Cum pot sa ma ptotejez de astfel de incidente. Nu pot verifica apometrul zilnic, este intr un camin cu capac metalic, pe alta proprietate, frecvent sunt masini parcate deasuora.
Ce pot face in aceste conditii?
Ultima modificare: Marți, 5 Martie 2024
Dr G, utilizator
Cel mai recent răspuns: latka , moderator 06:16, 9 Martie 2024
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Legea e destul de evaziva, desi scrie ca (art. 3) :
Branșamentul, până la contor, inclusiv căminul de branșament și contorul, aparțin rețelei publice de distribuție, indiferent de modul de finanțare a execuției.

Eu as intelege de aici ca tot ce e in acel camin de bransament cade in raspunderea operatorului care e delegat cu serviciul de alimentare cu apa.

Pe de alta parte
Amplasamentul căminului de branșament se stabilește la punctul de delimitare al instalațiilor, de regulă la limita de proprietate a utilizatorului, cu respectarea regimului juridic al proprietății și numai în baza unei documentații avizate de operator.

ceea ce nu s-a intimplat in cazul de fata.

[ link extern ]

Inteleg faptul ca avariile dupa caminul de bransament nu ar trebui sa cada in sarcina furnizorului , pentru reparatii.Unde e, totusi :
ț) punct de delimitare - locul în care instalațiile aflate în proprietatea sau în administrarea utilizatorului se branșează la instalațiile aflate în administrarea operatorului furnizor/prestator de servicii, respectiv locul unde se realizează efectiv furnizarea/prestarea serviciului către utilizator.


Daca acel camin apartine furnizorului, poate fi considerat ceva din interiorul caminului ca fiind parte a utilizatorului ?
Dvs. stiti mai bine cum s-a facut delimitarea.
Ultima modificare: Marți, 5 Martie 2024
latka, moderator
Buna ziua, in acel camin sunt cca 20 de cm lungime de teava, dupa apometru, care imi revin mie conform contractului si acolo a avut loc avaria.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Observatiile domnului moderator sunt foarte bune.
Parerea mea este sa mergeti la furnizor si sa discutati cu contractul de furnizare in mana, ba chiar si cu legislatia aratata.
S-ar putea sa aveti nevoie de un avocat.
Eu as solicita, suplimentar sa va monteze apometrul cat mai aproape de proprietatea dvs ( in curte, in casa...).
Ganditi-va ca un bloc cu peste 40 de familii, consuma cam 500 mc / luna!
Legea spune ca la limita de proprietate, in casa nu se poate.

Adam Grecu a scris:


Eu as solicita, suplimentar sa va monteze apometrul cat mai aproape de proprietatea dvs ( in curte, in casa...).

Limita de proprietate inseamna de ambele parti ale unui gard sau zid adica se poate si in curte si in casa( bloc).
Fix asa e la majoritatea blocurilor (in subsolul lor adica la 50 cm de zid exterior, dupa ce la unele era in canalizarea aflata la 1 m de bloc si apometrul a fost avariat, inghetat, inundat, deteriorat cadranul de terti etc.
Ultima modificare: Joi, 7 Martie 2024
w_v_w_v, utilizator

Alte discuții în legătură

Bransament apanova cristianfluturas cristianfluturas bloc cu 2 scari ( 19 ap.pe scara ) si fiecare scara avind asociatie de prop. apanova refuza sa instaleza la scara 2 apometru si inregistreaza consumul pe tot ... (vezi toată discuția)
Conducta de apa sparta si consumul facturat de distribuitorul local asociatiei alcibiade alcibiade Buna ziua, Locuiesc in cadrul unei asociatii unde s-a spart conducta de apa la subsolul blocului , din cauze necunoscute . Este corect ca distribuitorul sa ... (vezi toată discuția)
Bransament apa si canalizare ksc ksc Buna ziua. Locuiesc intr-un imobil cu 4 apartamente , toate proprietati personale(4 proprietari).Bransamentul la reteaua de apa si canalizare a fost facut de ... (vezi toată discuția)