Buna ziua! La o Asociatie non profit, daca exista un angajat, care sunt taxele catre Stat? Si o a doua intrebare: trebuie sa existe un contabil al Asociatiei? In ce conditii? Multumesc!
george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Nu un contabil angajat permanent.
Doar pentru întocmirea și semnarea bilantului contabil anual al asociației trebuie sa colaborați cu un contabil autorizat membru CECCAR. Deci pentru asta veți încheia cu acesta un contract de prestari servicii contabile pentru cateva zile cat ii trebuie sa va întocmească bilanțul, va da factura pentru asta și îl plătiți.
În rest pentru tinerea evidentelor contabile lunare, depunerea declarațiilor lunare cât și declaratia anuala 101 pentru ong-uri, dacă unul din membrii asociației se pricepe, poate s-o facă.
Ca angajator, ONG-ului i se aplica aceleasi reguli ca la orice alt angajator - si sunt foarte multe evidente de tinut, acte de intocmit - nu doar contractul de munca si anexele si declaratiile initiale, si actele periodice de SSM, si evidenta prezentei, tot felul de adeverinte si declaratii - "taxele catre stat" sunt CAM-ul ( "contrfibutia asiguratorie de munca") datorat de angajator si sumele ce trebuie angajatorul sa le calculeze, retina, declare si vireze pe seama salariatului - impozitul pe salariu, CAS-ul si CASS-ul... si sa depuna declaratia 112.... o poate face si cine nu e contabil dar trebuie sa stie / sa fie bine instruit si verificat periodic sa nu greseasca....