Prin schimbarea sediului .
Modificarea statutului asociației se face prin înscrierea modificării în Registrul asociațiilor și fundațiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripție își are sediul asociația.
Cererea de înscriere a modificării va fi însoțită de hotărârea adunării generale, iar în cazul modificării sediului, de hotărârea consiliului director. Hotărârile se depun în copie certificată̆pentru conformitate cu originalul de persoana sau persoanele împuternicite prin hotărârea adunării generale sau, după caz, a consiliului director să desfășoare procedura de înregistrare a modificării.
Despre schimbarea sediului se va face mențiune, dacă este cazul, atât în Registrul asociațiilor și fundațiilor aflat la grefa judecătoriei vechiului sediu, cât și în cel aflat la grefa judecătoriei noului sediu. În acest scop, o copie a încheierii prin care s-a dispus schimbarea sediului va fi comunicată din oficiu judecătoriei în circumscripția căreia asociația urmează să-și aibă noul sediu.
Se face procedura de modificare acte constitutive, diferenta fata de alte tipuri de modificari de statut fiind ca o modificare de sediu poate fi decisa si de Consiliul Director, nu doar de Aduanrea Generala, DACA in statut e expres prevazut ca CD are si aceasta atributie. Deci hotarare de CD sau AG, act aditional la statut sau forma actualizata de statut care mentioneaza noua adresa de sediu, documente justificative privind noul sediu ( ex. contract de comodat sau inchiriere si extras de carte funciara sau alt document care dovedeste ca cel care da in comodat sau in chirie spatiul are drepturile necesare asupra acelui spatiu), dovada plata taxa de timbru de 100 lei, cerere catre Judecatoria de care apartine asociatia cf. sediului actual ( nu a celui viitor), redactata conform modelului din anexele la Ordinul MJ 954/2000, si la care se anexeaza documentele enumerate anterior.... Hotararea CD / AG sau extrasul de proces-verbal sedinta CD / AG si actul aditional si / sau forma actualizata de Statut a asociatiei pot fi depuse si in original sub semnatura privata, si atestate avocatial, si ca si compie simpla a originaluli si reprezenantul legal / persoana mandatata de AG sau CD pentru procedura la Judecatorie sa semneze pe acea copie ca este conforma cu originalul..... Anexati si "certificatul de inscriere" in original, ca sa va treaca pe el noul sediu sau sa va dea duplicat pe care figureaza noul sediu. Dupa ce hotararea judecatoreasca de incuvintare modificare acte constitutive ramane definitiva ( cereti de la judecatorie copie legalizata cu mentiunea definitiva prin neapelare, copie legalizata acte modificatoare despuse la dosar ) si va da inapoi si certificatul de inscriere completat ( sau duplicatul care consemneaza noul sediu), Judecatoria in cauza tranmite din oficiu pe cale adminstrativa dosarele care tin de asociatie la Judecatoria de care apartine noul sediu. Poate dura uneori cateva sapatamani, am patit si cand a durat mai multe luni. Dupa ce ajung dosarele la noua Judecatorie, trebuie sa depuneti acolo certificatul de inscriere si sa cereti sa va treaca pe el numerul de inregistrare in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor care a fost atribuit de noua Judecatorie, sau sa vi-l preschimbe sa va dea duplicat pe care apare noul numar ( practica in acest sens difera de la o Judecatorie al alta....). Si apoi sa declarati la ANAF modificarea de sediu prin formularul 700 care se depune electornic prin SPV avand anexate actele care dovedesc modificarea, sau prin formularul 010 depus prin posta sau la ghiseu ( practica difera de la o unitate ANAF la alta) sa va preschimbe certificatul de inregistrare fiscala ca sa aveti unul pe care figureaza noul sediu.... av. Radu Mititean