avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 813 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua! Mi s a terminat contractul de inchiriere la ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua! Mi s a terminat contractul de inchiriere la garsoniera, ...

Buna ziua! Mi s a terminat contractul de inchiriere la garsoniera, urmand sa eliberez. Am avut o canapea extensibila pe care am folosit o drept pat iar un urma extinderii acesteia in mod repetat, o portiune de material s a deteriorat fiind mereu tras. Eu am lasat la dispozitia proprietarilor garantia ca sa si acopere costurile insa ei ma obliga la plata separat in plus. Parerea mea e insa ca nu i a scazut valoarea pe piata a canapelei din culpa mea, ci e doar degradare in urma uzurii ceea ce e cumva de asteptat. Intrebarea mea este: Au cum sa castige cazul in caz de jidecata si sa ma oblige la achizitionarea alteia? Daca pot, va atasez poze cu contractul
Ultima modificare: Duminică, 18 August 2024
Matei Larisa, utilizator
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 12:06, 20 August 2024
Buna ziua

Depinde de scrie in contract.

De obicei garantia solicitata de proprietar este mult prea mica pentru a putea acoperi toate posibilele daune.

Uzura normala a mobilierului este aceea care rezulta din folosirea lui corespunzatoare, in conditii normale, pe durata contractului de inchiriere. Uzura normala nu afecteaza functionalitatea sau aspectul mobilierului in mod semnificativ si nu necesită reparatii sau inlocuiri daca nu sunt considerate consumabile.

Da, pot castiga daca ei fac dovada ca v-au predat canapeaua in stare buna si dvs nu puteti face dovada ca uzura s-a datorat folosirii normale si/sau a calitatii slabe a materialului.

Depinde evident si de cat timp ati folosit acea canapea. Una e sa fi fost folosita 6 luni si alta e 6 ani...

De asemenea, era de datoria dvs sa informati proprietarul in momentul in care constatat acea dauna.
4 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bogdan, zici foarte bine, dar cine se duce in judecatorie pentru o asa paguba?
Si ce sa faca judecatoria, sa puna un expert in uzura obiectelor casnice?
Eu as sfatui-o pe domnisoara Matei sa accepte solutia data de judecatorie, daca se va ajunge acolo, dar eu cred ca proprietarul blufeaza. Mie mi se pare ca si manerul usii de acces in locuinta este cam lustruit in cei 6 ani, asa ca ar trebui cumparat altul nou. Nu mai vorbesc de dush si alte acareturi... Belea mare! Contractul despre care vorbiti a fost inregistrat la ANAF in toata aceasta perioada?
Si, iata dom' Bogdan zice bine - ce scrie in contract, ref. la uzura canapelei, a covorului, a zugravelii, ma rog, a altor obiecte din locuinta?
Succes si sa ne dai raspunsuri !
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu cred ca ar trebui sa va faceti griji prea mult. Mai cititi inca o data contractul. Si verificati daca este inregistrat la ANAF. Proprietarii incearcă si ei sa mai stoarca ceva bani. Fenomenul descris cred ca este normal daca acea canapea este extinsa si strinsa zilnic. Este o uzura normala prin folosire normala, caci de aia este extensibila, ca sa fie extinsa si strinsa. Mai departe adunati si pastrati probe foto caci nu se stie niciodata si eventual martor o prietena.. Vedeti daca gasiti pe undeva data fabricatiei pe canapea. Daca le lasati garantia ar trebui sa plecati linistita. Daca nu le convine sa va actioneze in judecata. Iar daca o fac, ceea ce nu prea cred, caci vor inchiria din nou, Si dumneavoastra puteti verifica la ANAF prin sesizare online daca au inregistrat contractul. Succes!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Conform Codului Civil :

CAPITOLUL V
Contractul de locaţiune
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
Art. 1788
Sarcina reparaţiilor

(1) Locatorul este obligat să efectueze toate reparaţiile care sunt necesare pentru a menţine bunul în stare corespunzătoare de întrebuinţare pe toată durata locaţiunii, conform destinaţiei stabilite potrivit Art. 1799.
(2) Sunt în sarcina locatarului reparaţiile locative, a căror necesitate rezultă din folosinţa obişnuită a bunului.
(3) Dacă, după încheierea contractului, se iveşte nevoia unor reparaţii care sunt în sarcina locatorului, iar acesta din urmă, deşi încunoştinţat, nu începe să ia de îndată măsurile necesare, reparaţiile pot fi făcute de locatar. În acest caz, locatorul este dator să plătească, în afara sumelor avansate de locatar, dobânzi socotite de la data efectuării cheltuielilor.
(4) În caz de urgenţă, locatarul îl poate înştiinţa pe locator şi după începerea reparaţiilor, dobânzile la sumele avansate neputând curge decât de la data înştiinţării.
Detalii: [ link extern ]
Eu inteleg din acest articol ca despagubirea pe care ar trebui s-o dati locatorului (cel ce v-a inchiriat) e contravaloarea reparatiei, nu ca obligatoriu trebuie sa achitati valoarea unei noi canapele. Nu stiu cit e garantia, dar s-ar putea sa acopere paguba.



Matei Larisa a scris:

Au cum sa castige cazul in caz de jidecata si sa ma oblige la achizitionarea alteia?

Ultima modificare: Marți, 20 August 2024
latka, utilizator

~ final discuție ~