avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1122 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Achiziție imobil de la bunic – evaluare și acte ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Achiziție imobil de la bunic – evaluare și acte necesare ...

Achiziție imobil de la bunic – evaluare și acte necesare

Bună ziua,

Am 21 de ani, sunt studentă în anul de licență, iar familia mea este formată din mama (părinții mei au divorțat, iar tatăl meu a decedat), bunica și bunicul (căsătoriți, pensionari).

Bunicul meu și cu mine avem o relație foarte apropiată, însă el are neînțelegeri cu celelalte membre ale familiei. Fiind mândru că am venit la facultate, dorința lui este să am un loc al meu asigurat. Astfel, dorește să îmi vândă un apartament (aproximativ 33 m²), situat în oraș, dar într-o stare deteriorată și la o distanță mai mare de punctele de interes.

Pentru a evita eventuale conflicte în familie, am convenit împreună să realizăm un act de vânzare-cumpărare. În zona respectivă, apartamentele similare se vând cu aproximativ 6.000 €.

Aș dori să știu:

Cum pot obține o evaluare corectă a apartamentului pentru a justifica un preț mai mic? Ce documente sunt necesare pentru o expertiză oficială?

Ce acte sunt necesare pentru realizarea vânzării-cumpărării? Trebuie implicat un avocat sau notar?

Există riscul ca tranzacția să fie contestată ulterior de alți membri ai familiei?

Mulțumesc anticipat pentru răspuns!
Cel mai recent răspuns: raluk0207 , utilizator 21:37, 1 Aprilie 2025
6000 euro, e foarte puțin. Chiar si pentru o garsoniera degradata.
Da, trebuie implicat un notar, pentru ca tranzacțiile imobiliare se încheie prin act autentic notarial.
Evaluarea o face notarul, în funcție de valorile cuprinse în expertiza notariala pentru zona respectivă.