avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 753 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Am 22 de ani și am primit o citație prin care tatăl ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Am 22 de ani și am primit o citație prin care tatăl ...

Bună ziua,

Am 22 de ani și am primit o citație prin care tatăl meu a depus o cerere la judecătorie pentru a-mi opri pensia alimentară, argumentând că am terminat studiile. El a mai menționat că are alți doi copii minori din altă căsnicie. Totuși, eu înca sunt studentă în regim de prelungire studii 2025-26, iar mai apoi doresc să aplic și la un Master.

Vreau să fac o scrisoare pentru a-mi menține pensia alimentară, dar nu știu exact:
1. Cui trebuie să trimit această scrisoare? (judecătorie, instanța indicată în citație?)
2. Cum trebuie să o scriu? Există un format sau conținut recomandat?
3. Voi vorbi la secretariatul facultății pentru a obține o cerere/adeverință că sunt studentă, dar mai sunt necesare și alte documente pe care ar trebui să le atașez?
4. Mai sunt alte lucruri importante pe care ar trebui să le adaug sau să le fac pentru a nu pierde termenul de 25 de zile și pentru a mă asigura că pensia alimentară va fi menținută?

Vă mulțumesc anticipat pentru sfatul și îndrumarea dvs.!
Cel mai recent răspuns: Adrian ALBU , Avocat 07:37, 22 August 2025
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Neaparat sa faci intampinarea in cele 25 de zile de cand ai primit adresa instantei.

Intampinarea o adresezi instantei si indici si numarul de dosar trecut in adresa.

Soliciit respingerea actiunii, motivand faptul ca esti in continuarea studiilor si - atentie - inca persista starea de nevoie.

Pentru continuarea studiilor, faci dovada cu adeverinta de la facultate.