avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 942 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am si eu o rugăminte cu privire la politica de retur ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am si eu o rugăminte cu privire la politica de retur ...

Bună seara, am si eu o rugăminte cu privire la politica de retur specificata pe site ul unui pj care oferă cursuri on line, asa cum se menționează mai jos, dacă se face cerere de retur in primele 14 zile de la plata si începerea cursului, se opresc cheltuieli sau nu? Mulțumesc frumos pentru răspuns.
,,Politica de returnare
Conform legislaţiei în vigoare puteți să returnați serviciul/serviciile achiziţionate de dvs. de pe ttt şi ddd.ro în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului, fără a fi nevoit să justificați decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri suplimentare. După termenul de 14 zile, puteți renunţa la serviciul/serviciile achiziţionate, conform articolului 6 din contract, plătind doar cheltuielile efectiv efectuate de furnizor în executarea contractului, dar nu mai puţin de 15% din valoarea contractului.

În cazul în care intenţionaţi să returnaţi un serviciu/servicii e bine să ştii următoarele aspecte:

1. Intenţia de a returna serviciul/serviciile trebuie să fie anunţată în scris trimiţând un e-mail la adresa de contact: ddd.ro Vă solicităm să precizaţi numele pe care a fost plasată comanda, serviciul/serviciile pe care doriţi să îl/le returnaţi sau dacă doriţi un alt serviciu/servicii la schimb şi formularul de retur completat și semnat de dvs., formular pe care îl puteţi accesa aici.
În cel mai scurt timp, după o analiză pertinentă, veţi primi un răspuns telefonic sau pe e-mail privind solicitarea dvs., cu stornarea facturii achitate.
2. Rambursarea contravalorii serviciului/serviciilor se efectuează în termen de maxim 14 zile de la primirea email-ului cu formularul de retur trimis de dvs.
3. Rambursarea banilor se poate face în contul bancar, pus la dispoziţie de către client sau numerar la caseria societatii, ddfsrlL. în programul 9,00-17,00 de la adresa ...
4. Exercitarea dreptului la retragere încetează obligațiile părților contactuale.
5. Sunt prevăzute excepții de la retragere, în situația în care furnizorul a prestat serviciul/serviciile sau a furnizat conținutul suportului de curs sau conținutul digital, dacă livrarea acestuia a început cu acordul prealabil expres al clientului și după ce acesta a confirmat scris că a luat la cunoștință că-și va pierde dreptul de retragere. Sunt prevăzute excepții de la retragere și serviciul/serviciile executate la comandă specială, acestea neputând face obiectul unui retur.
Cel mai recent răspuns: da_na , utilizator 11:35, 5 Septembrie 2025
Bună seara, apare in site ca am primit un raspuns cu privire la problema expusa de mine ,dar nu îl regăsesc. Putea fi șters de persoana care l a scris si nu îl mai pot vizualiza?
Chiar am mare nevoie de ajutor pt ca firma imi cere aproape 500 lei pentru 3 zile de curs; nu am primit cursul sub nicio forma, deci pt 9 ore de curs, plătesc 500 lei, si prelucrarea a 3 acte ale mele.
Mulțumesc frumos pentru răspuns.
Ultima modificare: Vineri, 5 Septembrie 2025
Manuela Rășină, administrator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bună ziua,
Nu ați avut niciun răspuns, nu s-a șters nimic.

În opinia mea, faptul că ați participat la 9 ore de curs le dă dreptul să nu vă restituie banii integral, dar cât de mult reprezintă cei 500 de lei din suma totală și câte ore are cursul nu ați spus. Nu-mi dau seama cât înseamnă, dacă e disproporționat sau nu.

Dacă vă considerați înșelată depuneți o reclamație la ANPC, însă înainte spuneți firmei cât considerați dvs. că ar fi corect să vă rețină și așteptați răspunsul lor. Trebuie să arătați în reclamație că ați încercat mai întâi să rezolvați amiabil și nu s-a putut.
Nu uitați să scrieți că nu ați primit suportul de curs. De asemenea, e important să spuneți dacă a început cursul înaintea expirării celor 14 zile calendaristice în care vă puteați retrage fără explicații, cum se înțelege din ce ați scris:
dacă se face cerere de retur in primele 14 zile de la plata si începerea cursului


Aici puteți depune reclamația:
[ link extern ]
Ultima modificare: Vineri, 5 Septembrie 2025
Manuela Rășină, administrator
Mulțumesc mult pentru răspuns. Cursul are 360 de ore de teorie, si da, este disproporționata suma mentionata ca ar putea fi oprita. Cursul a început pe 1 septembrie si plata s a efectuat in aceeași zi. Daca nu se restituie toata suma, vom face plângere la anpc.
Politica lor de retur este clara in primul paragraf, si pare finala. Daca se face cerere de retur in primele 14 zile de la plata, se restituie integral, fara justificare. Apoi după 14 zile, se va retine minim 15%, si mai jos conditiile.
Sa ne așteptăm la altceva totuși?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cine plateste transportul in cazul retragerii din contract? Vladimir1_83 Vladimir1_83 Exemplu: S-a achizitionat o pereche de pantofi de la un magazin on-line. Clientul a platit curierului valoarea pantofilor + serviciile de curierat. In ... (vezi toată discuția)
Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)
Cost retur produs neconform Lena_b Lena_b Buna ziua, am comandat un dulap de pe siteul unui magazin online. Produsul mi-a fost livrat cu intarziere si, in plus, nu corespunde cu imaginea prezentata pe ... (vezi toată discuția)