Buna ziua, va rog frumos daca poate cineva sa ma ajute cu urmatoarea situatie:avem activitate comerciala intr-un spatiu comercial aflat la un parter de bloc, complet separat de scara blocului(spatiu comercial din constructia blocului, nu apartament transformat) si fara nici o cale comuna de acces cu blocul.Am fost somati sa platim o suma considerabila reprezentand plata femeie de serviciu curatenie,pe care nu am vazut-o niciodata, salariu administrator si salariu presedinte asociatie,proportional cu suprafata spatiului comercial.
Ne-am aratat dispusi sa participam la cheltuieli comune, dar cele pentru intretinerea si reparatiile efectuate in cladire(acoperis, tevi, subsol, fatada), nu pentru ceea ce nu am beneficiat, si nu reusim sa ajungem la nici o intelegere.
Stie cineva cum se poate gestiona situatia asta?
Va multumesc frumos.
Conform legii 196/2018, art 85, cheltuielile cu salariile sau remunerațiile pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul care asigură curățenia etc. se repartizeaza dupa cota-parte indiviza. Deci, va trebui sa platiti proportional cu suprafata detinuta (cota-parte indiviza)
Nu conteaza daca acel spatiu este comercial din constructia blocului sau rezidential transformat ulterior. Spatiul face parte dintr-un imobil.
De altfel, legea 196/2018 mentioneaza foarte clar ca se aplica pentru administrarea, întreținerea și folosirea imobilelor sau grupurilor de imobile din condominii care au în structura lor locuințe sau spații cu altă destinație decât aceea de locuință.
Se poate gestiona în 2 feluri, amiabil sau prin instanță.
Vedeți ce scrie exact in actele de proprietate, referitor la părțile comune.
In principiu nu aveți cum sa refuzați plata salariilor administratorului si președintelui de asociatie și nici a femeii de serviciu. Ea a făcut curățenie pe partile comune. Dacă în actul de proprietate sunt enumerate acele părți comune, nu aveți ce comenta.