avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1448 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Plita electrica Altex - retur
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Plita electrica Altex - retur

Buna ziua, am achizitonat o plita electrica de la Altex si la instalarea ei, ama flat ca am nevoie sa imi schimb instalatia electrica pe trifazic fiind un consumator foarte mare. Vreau sa returnez dar ma impotmolesc in cele 14 zile de retur care au trecut. As dori sa îmi achiziționez alta plita in schimbul acesteia dar politica Altex nu permite. Ce ma sfatuiti sa fac?
Vreau sa tinem cont si de faptul ca cei de la Altex cand am achizitionat din magazin nu m-au informat ca totusi este un consumator mare si ca ar trebui sa tin cont de acest aspect.
Deci ce ma sfatuiti sa fac sa pot sa fac un schimb?
Cel mai recent răspuns: CHKa , utilizator 22:42, 17 Noiembrie 2025
Buna ziua

Daca au trecut cele 14 zile, legal magazinul nu mai poate fi obligat sa accepte returul decat in conditiile in care produsul respectiv este defect si nu poate fi reparat in termenul legal.

Tehnic nu este nevoie de circuit trifazat, toate plitele merg si pe monofazat, insa da, pentru a putea fi folosite la putere maxima atunci aveti nevoie de un circuit electric care sa poata suporta acel curent in conditii de siguranta.

De asemenea, unele plite pot fi configurate sa nu depaseasca o putere anume (maximul suportat de instalatia electrica).

Discutati cu un electrician autorizat ce optiuni aveti. Daca nu se poate sub nici o forma monta pe circuitul existent, atunci aveti optiunea de a o vinde pe una dintre platformele online si cu banii obtinuti sa cumparati alta care sa se potriveasca.
nu ii trebuie trifzic, dar va trebuie circuit separat. Ori videti pe net produsul si va luati altceva, fie faceti circuit separat.
atentie si la puterea avizata, vedeti pe factura sau contractul de energie.
Ultima modificare: Luni, 17 Noiembrie 2025
gi-jane2, moderator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Stimata @Cristina.hoban , magazinele NU sunt obligate legal sa ia un obiect cumparat inapoi , daca a fost achizitionat din magazin .. Cele 14 zile de care toata lumea stie se refera strict la cumparaturile on-line , pentru acestea exista prevedere legala . Doar daca se strica , atunci se apeleaza la garantie si se duce la reparat , si doar daca nu pot fi remediate defectiunile , se schimba cu unul nou . Sunt magazine care au aceasta politica , sa-ti schimbe obiectul pe care nu-l doresti , sau chiar sa restituie banii , dar nu sunt obligati de nici un act normativ . Probabil acel lant de magazine nu are o asemenea politica de retur .
Ultima modificare: Luni, 17 Noiembrie 2025
CHKa, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acord asociație mariia mariia Buna ziua! Vreau sa montez in ap. o plita pe inducție de putere 7,4 kw in condițiile in care primesc 4kw. Am apelat la Electrica pt. Spor de putere, însă ... (vezi toată discuția)
Procedura in cazul unui produs trimis defect altex patrutz67 patrutz67 ce trebuie sa fac in cazul in care am cumparat online de la Altex o instalatie de clima Whirlpool si dupa montare cu firma autorizata in instalatii de ... (vezi toată discuția)
Returnare produs prin primirea inapoi a banilor directiajulia directiajulia Buna seara, As dori sa va intreb daca am posibilitatea de a returna un produs nefolosit, cumparat dintr-un magazin de electronice, prin primirea inapoi a ... (vezi toată discuția)