As dori sa stiu daca cumpar imbracaminte pt echipament de protectie am si tabel prin care le dau angajatilor tricouri , pantaloni sepci , papuci , masti , manusi de protectie pt caldura etc , este posibil ca anaf-ul sa nu o ia in calcul si sa ma puna sa nu deduc tva ( firma este micro deci nu conteaza cheltuiala ) . Imbracamintea nu este de firma sunt tricouri pantaloni ieftini pepco , sinsay etc. Adica cum e posibil un organ al statului ssm sa ma oblige sa dau 2 echipamente complete la angajati , si pe cealalta parte eu sa nu pot deduce nimic . Mentionez ca eu am lucrat 15 ani in multinationala si asta se facea in mod curent . Exista o lege pt firme mari si mijlocii si alta pt firme mici ? Sau e doar abuz de putere pe firme mici ?
si atunci rezolvam ca si firmele mari prin avocati care sa conteste aceste lucruri .
Mentionez ca acesta situatie chiar mi s-a intamplat recent .
Si cred ca vor pati la fel toate firmele mici de acum incolo .
Sunt facturi de 54 de lei ,89 lei etc
Echipamentul de protectie trebuie furnizat de societati specializate, cu certificare, in cazul locurilor de munca inventariate ca fiind locuri de munca cu riscuri pentru sanatate. Detalii aveti in HG nr. 115/2004. Ceea ce Dvs. le puneti la dispozitie angajatilor poate fi considerat echipament de lucru, cu deductibilitate limitata, insa pare ca ANAF (in lipsa unor norme interne clare si a unor documente de SSM la societatea controlata) a considerat hainele respective ca fiind un simplu beneficiu/cadou oferit salariatilor.
Da dar echipamentele de la firme specializate sunt mult mai scumpe decat cel care se poate cumpara de la pepco ,sinsay ( un tricou alb de la pepco este 10-20 lei( si nu au bani traiesc de azi pe maine ) de la o firma specializata este de la 50-100 lei. Plus ca firma nu are peste 50 de angajati ca sa poata cumpara din acel fond special de handicap de la o unitate protejata tot ce doreste inclusiv echipament de munca .
Multumesc mult pt raspuns cred ca exact asa a fost perceput de cei de la anaf.
Cred ca in acest fel este posibil sa inchida , ca nu are cum sa suporte atatea cheltuieli fara sa le poata deduce
- Editat de admin: Vă rog să nu mai scrieți exclusiv cu majuscule, este foarte greu de citit. Mulțumesc -
Legea nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza doar obligatia de dotare cu EIP, nu cu/ sau echipament de lucru. Notiunea de echipament de lucru nu este avuta in vedere. Angajatorul poate oferi un astfel de echpament de lucru daca doreste o anume uniforma pentru lucratori.
EIP se distribuie prin Lista intocmita si aprobata de angajator pentru sortimentele care se dau pe locuri de munca/ posturi de lucru/ meserii, in baza riscurilor profesionale identificate si evaluate, cu respectarea HG nr. 1048/ 2006 Cerinte minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a EIP la locul de munca.
HG nr. 115/ 2004 instituie obligatia firmelor de a dota lucratorii cu EIP, livrat cu certificat de calitate pentru securitate si sanatate pentru lucratori si cu declaratie de conformitate ca se respecta prevederile legale de protectie.
Legiuitorul din domeniul ssm a avut in vedere calitatea de protectie pentru lucratori nu si pretul de achizitie a EIP.
Cheltuielile cu EIP sunt deductibile fiscal conform prevederilor Legii ssm nr. 319/ 2006 si a Codului fiscal.
Legea ssm nr. 319/ 2006 prevede:
-art. 7 (6) Măsurile privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă nu trebuie să comporte, în nici o situaţie, obligaţii financiare pentru lucrători.
Dvs, nu ati respectat prevederile legale privind dotarea si achizitia de EIP, motiv pentru care ANAF a considerat ca sortimentele date de dvs. lucratorilor, nu sunt deductibile fiscal.