avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 442 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Santem 2 surori-20 de ani si 19 ani
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Santem 2 surori-20 de ani si 19 ani

Parintii sunt divortati,eu sunt studenta la o facultate de stat si la zi,iar sora mea e in clasa aXII-a.
Mama ne intretine din toate punctele de vedere dar noi vedem ca ei ai este foarte greu.
Tata e plecat si de 4 ani el nu contribuie cu nimic la cresterea si educatia noastra.
Cum putem sa-l constrangem si pe tata sa contribuie si el,macar cu plata unor taxe la scoala.
Oricum,santem copii lui nu??
Asteptam un sfat,multumim.

Cel mai recent răspuns: aurelianx , utilizator 23:01, 15 Martie 2010
atat dvs cat si sora , puteti formula in nume propriu actiune prin care solicitati obligarea tatalui la plata pensiei de intretinere avand in vedere ca sunteti in nevoie si in continuarea studiilor
aveti dreptul la pensie intretinere pana la varsta de 25 ani daca indepliniti conditiile legale
Avand in vedere ca sunteti majore,atat dvs.cat si sora dvs.puteti intenta o actiune in instanta prin care sa solicitati obligarea tatalui dvs.la plata pensiei de intretinere,el avand aceasta obligatie pana la implinirea varstei de 26 de ani,daca va continuati studiile.
Puteti sa obtineti 2/3 din venitul net obtinut de tatal dvs.
In actiune trebuie sa aratati ce venituri nete lunare realizeaza pentru ca instanta sa stabileasca valoarea luna a pensiei de intretinere pentru fiecare dintre dvs.
Succes!
De fapt pana la 1/3 din venitul net...
Ultima modificare: Luni, 15 Martie 2010
aurelianx, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de intretinere major sinzi92 sinzi92 Parintii mei sunt in divort si separati in fapt, iar tatal meu o are in intretinere pe sora mea minora. Pot sa cer pensie de intretinere, fiind studenta in ... (vezi toată discuția)