De câteva zile, cei interesați de obținerea unui pașaport au la dispoziție o nouă platformă prin care se pot programa online pentru depunerea cererilor de pașapoarte. Programările se pot face, prin noua platformă, chiar și în aceeași zi. Citește articolul
În acest an, emiterea cărții electronice de identitate va fi extinsă la nivel național, în condițiile în care acum e posibilă doar în județul Cluj. Cărțile electronice de identitate vor putea fi folosite atât pentru legitimare, cât și ca document de călătorie, alături de pașaport, în țările care le recunosc astfel, în timp ce cărțile de identitate simple, care reprezintă alternativa la actele cu cip (pentru cine nu vrea un document de identitate electronic), vor putea fi folosite doar pentru legitimarea la nivel național. Cărțile de identitate actuale, de fapt, și cele emise până la sfârșitul anului, vor putea fi folosite în continuare ca document de călătorie, atâta timp cât sunt valabile. Citește articolul
În contextul actual, acela al creșterii volumului solicitărilor de pașapoarte, până spre jumătatea lunii august, programul de lucru cu publicul din timpul săptămânii al serviciilor de pașapoarte se prelungește, iar în anumite cazuri, se va lucra și în weekend-uri, după cum se arată într-un comunicat de luni al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). De aceea, autoritățile recomandă ca cei interesați de emiterea sau preschimbarea unui document de călătorie în această perioadă să verifice online care este programul serviciilor publice comunitare de pașapoarte din fiecare județ. Cei care vor să își facă pașaport trebuie să știe că cererile de eliberare a pașapoartelor pot fi depuse, în țară, la oricare serviciu public de pașapoarte, nu doar pe raza domiciliului, în baza unei programări online prealabile. Citește articolul
Persoanele care solicită emiterea unui pașaport electronic pot verifica online, după depunerea cererii și a actelor necesare, care este stadiul procedural actual. Citește articolul
Cetățenii români din străinătate cu venituri mici, care au nevoie de un pașaport pentru a se angaja, ar putea fi scutiți de plata taxei consulare pentru eliberarea documentului, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor. În plus, taxa consulară pentru eliberarea unui pașaport simplu, în valoare de aproape 60 de euro, va putea fi plătită în străinătate și online, nu doar în numerar sau cu cardul la consulat, ca acum. Citește articolul
Deși eliberarea unui pașaport simplu electronic se face, de regulă, într-un interval cuprins între cinci și zece zile lucrătoare, practic, în acest an, timpul de așteptare mediu la nivel național s-a redus substanțial, fiind de cel mult trei zile, conform unei informări a Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Cei care doresc să obțină un pașaport simplu electronic sau unul temporar trebuie să știe că programările pentru depunerea cererilor de eliberare se pot face exclusiv online. Cererile de pașapoarte pot fi depuse la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte, însă trebuie respectată ora programării. Citește articolul
Autoritățile, pentru a limita expunerea persoanelor la coronavirus, își restrâng, pe cât posibil, contactul cu publicul. Două astfel de instituții sunt Direcția Generală de Pașapoarte (împreună cu sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte), pentru pașapoarte, și Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, pentru cărțile de identitate. Citește articolul
Documentul pe baza căruia cetățenii țării noastre pot călători în străinătate, respectiv pașaportul simplu electronic, poate fi obținut, potrivit normelor în vigoare, în baza unei cereri și unor documente prevăzute în legislație. Cererea poate fi făcută atât din țară, cât și din străinătate, iar perioada de valabilitate a pașaportului este, în cazul adulților, de zece ani, în timp ce, pentru copiii cu vârsta de până la 12 ani, valabilitatea pașaportului este de doar trei ani. Citește articolul
Românii care locuiesc în străinătate şi doresc să se mute în România vor fi nevoiţi să îşi reînnoiască o serie de acte, cum ar fi cartea de identitate şi paşaportul, motiv pentru care Ministerul Afacerilor Externe (MAE) pune la dispoziţia cetăţenilor un ghid informativ referitor la procedurile de reînnoire a actelor. Citește articolul
Cetăţenii au de-acum la dispoziţie mai multe modalităţi pentru a plăti taxele aferente eliberării paşapoartelor şi permiselor de conducere. Astfel, aceştia pot achita şi online, prin internet banking, sau pot vira banii către autorităţi prin banca unde au deschis un cont. Noile reglementări fac parte dintr-un pachet de măsuri destinate simplificării procedurilor birocratice şi cuprinse într-un act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul