Cetățenii ar putea fi anunțați, cu trei luni înainte, că le expiră cartea de identitate, pașaportul sau permisul de conducere, după cum este prevăzut într-un proiect de lege aflat la dezbaterea Senatului. De principiu, autoritățile competente vor transmite notificarea prin SMS sau e-mail. Citește articolul
La emiterea unui pașaport simplu electronic, expedierea lui prin servicii de curierat se va putea face la orice adresă de pe teritoriul României, nu doar la cea de domiciliu sau de reședință a deținătorului ori la o adresă din străinătate, ca acum, potrivit unui proiect de hotărâre aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Practic, cu condiția ca titularul să plătească cheltuielile de expediție, acest document se va putea trimite prin curier la orice adresă, fie din țară sau din străinătate.
Citește articolulDin martie 2023, cei interesați de obținerea unui pașaport au la dispoziție o nouă platformă prin care se pot programa online pentru depunerea cererilor de pașapoarte. Programările se pot face, prin noua platformă, chiar și în aceeași zi. După cum a transmis luni Ministerul Afacerilor Interne (MAI), în perioada scursă de la lansarea platformei și până de curând, adică în mai puțin de un an, și-au făcut programare online pentru obținerea pașaportului peste un milion de persoane. Citește articolul
O serie de proiecte de acte normative ce conțin măsuri importante pentru cetățeni apar în programul legislativ din acest an al Guvernului, documentul fiind aprobat joi. Printre altele, vor apărea, în următoarea perioadă, schimbări la legislația privind cazierul judiciar, cea privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, dar și la cea privind pregătirea populației pentru apărare. Citește articolul
În scopul creșterii gradului de digitalizare a serviciilor consulare, s-a stabilit, printr-o lege oficializată marți, posibilitatea de eliberare în formă electronică a titlului de călătorie, documentul pe care îl pot cere de la consulate cei ce-și pierd pașaportul sau actele de identitate atunci când sunt în străinătate, și introducerea programării electronice a cetăţenilor români la consulate. Citește articolul
Românii plecați temporar peste granițe, fie că merg în vacanță sau cu orice alt scop, trebuie să știe că, în cazul nefericit în care își pierd sau le sunt furate actele în baza cărora călătoresc (pașaport și/ sau carte de identitate), că trebuie să se adreseze ambasadei sau consulatului României din respectiva regiune pentru a primi un titlu de călătorie, document în baza căruia pot reveni în țară. Citește articolul
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță lansarea unui nou serviciu online de programare pentru depunerea cererilor de pașapoarte. Acesta va funcționa de luni și va permite, spre deosebire de cel actual, efectuarea unei programări începând cu respectiva zi. Citește articolul
Pentru a facilita interacțiunea cetățenilor români ce au domiciliul în străinătate cu autoritățile publice, mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor, ca în pașapoartele acestora să apară și adresa din țara de domiciliu, nu doar numele țării. Acum, pentru că pașapoartele pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate (CRDS) sunt considerate documente de călătorie, nu și acte de identitate, aceștia sunt nevoiți să prezinte, atunci când interacționează cu instituțiile, două documente: pașaportul CRDS și o carte de identitate provizorie. Citește articolul
În contextul actual, acela al creșterii volumului solicitărilor de pașapoarte, până spre jumătatea lunii august, programul de lucru cu publicul din timpul săptămânii al serviciilor de pașapoarte se prelungește, iar în anumite cazuri, se va lucra și în weekend-uri, după cum se arată într-un comunicat de luni al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). De aceea, autoritățile recomandă ca cei interesați de emiterea sau preschimbarea unui document de călătorie în această perioadă să verifice online care este programul serviciilor publice comunitare de pașapoarte din fiecare județ. Cei care vor să își facă pașaport trebuie să știe că cererile de eliberare a pașapoartelor pot fi depuse, în țară, la oricare serviciu public de pașapoarte, nu doar pe raza domiciliului, în baza unei programări online prealabile. Citește articolul
Începând de astăzi, cei care nu și-au schimbat actele de identitate expirate pe durata stării de alertă nu le vor mai putea folosi. Pe lângă faptul că se vor confrunta cu o serie de limitări din această cauză, nici nu se vor putea angaja în alt loc din același motiv. Angajatorii nu pot încheia un contract de muncă fără un act de identitate valabil, fie că este buletin, carte de identitate (inclusiv provizorie) sau pașaport. Citește articolul