O inițiativă legislativă având ca scop modificarea legii concurenței propune limitarea comercializării produselor sub marcă proprie (private label) în supermarketuri și hipermarketuri. Obiectivul propunerii este „restabilirea echilibrului pe piața de retail”, considerată a fi caracterizată de o concentrare ridicată, dominată de retaileri internaționali care promovează agresiv mărcile proprii, afectând astfel producătorii autohtoni și diversitatea ofertei. Citește articolul
Consiliul Concurenței a câștigat definitiv procesele împotriva unor retaileri și furnizori, pentru fixarea ilegală a prețurilor între 2010-2016. Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a confirmat decizia inițială, menținând aproape integral amenzile inițiale, care sunt în total de 18,8 milioane euro. Investigația a relevat că prețurile nu erau stabilite conform regulilor pieței libere, ci artificial, prejudiciind consumatorii. Citește articolul
Obligaţia marilor magazine de pune la vânzare produse provenite în proporţie de cel puţin 51% din producţia internă este cuprinsă într-un proiect de act normativ promulgat recent de preşedintele României şi care va intra în vigoare în şase luni de la publicarea în Monitorul Oficial. Totuşi, impactul efectiv al unei astfel de măsuri nu poate fi anticipat, iar implementarea practică poate ridica o serie de obstacole şi riscuri. Citește articolul