În practica comercială curentă, mai ales în mediul online, întâlnim frecvent situații în care comercianții afișează simultan prețul de vânzare și așa-numitul „PRP” – prețul recomandat de producător. Deși această practică pare benignă la prima vedere, ea ridică probleme juridice complexe, fiind tratată neunitar de autoritățile de control și instanțele de judecată. În acest context, este esențială o abordare riguroasă, fundamentată juridic, pentru a evita riscurile de sancționare. Citește articolul
Consiliul Concurenței a câștigat definitiv procesele împotriva unor retaileri și furnizori, pentru fixarea ilegală a prețurilor între 2010-2016. Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a confirmat decizia inițială, menținând aproape integral amenzile inițiale, care sunt în total de 18,8 milioane euro. Investigația a relevat că prețurile nu erau stabilite conform regulilor pieței libere, ci artificial, prejudiciind consumatorii. Citește articolul
1.350.000 mp de centre comerciale moderne, se asteapta primele magazine H&M in Romania si o tendinta de stabilizare - acestea sunt liniile care descriu piata de retail in 2011, conform celui mai recent studiu realizat de Colliers International. Citește articolul